Het is nu 21 jan 2025, 06:09
Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
Moderator: Neerven
door Bartgtt » 15 aug 2013, 19:23
Wellicht voor jullie makkelijk uit te leggen, maar ik weet het niet precies...
Ik zie verschillende soorten kachelbedieningsunits, namelijk met één temperatuurwiel maar ook met twee.
Ook zie ik drukknoppen ipv draaiknoppen.
Kunnen jullie mij uitleggen wat de verschillen zijn want ik zie ze op type 1 én 2.
Willen twee wieltjes zeggen dat je iedere kant afzonderlijk de temperatuur kan regelen? En waarom zijn er dus druk- en draaiknoppen??
Sorry voor de wellicht simpele vraag maar aangezien ik nog geen W126 heb ben ik me er wel in aan het verdiepen.
-
Bartgtt
-
door Walllie » 15 aug 2013, 19:46
2 temp wieltjes wik idd zeggen links en rechts gescheiden regelen bv bestuurder koude frisse lucht
En passagier lekker warme lucht
Het druk knopjes systeem heeft 1 temp wieltje en met de druk knoppen selecteer je waar je de lucht
Vandaan wil laten komen
Met de druk knoppen is een soort optie (voorganger van klimaat control)
Het werkt prima mits je airco het ook goed doet die loopt altiid mee behalve op de eco stand niet
Met de 2 draai knoppen ziet er wel ouder uit maar het is gewoon gebruikt tot de laatste W126
En werk ook prima
-
Walllie
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 924
- Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
- Woonplaats: Arnhem, GD.
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door Leeflang » 15 aug 2013, 19:55
Nog een verschil:
De drukknoppen versie heeft altijd een airco.
De versie met draaiknoppen niet altijd, of die een airco heeft is te herkennen aan een knop met een sneeuwvlokje en een symbooltje voor de voorruit ontwaseming er op.
Er is trouwens ook nog een versie met drie temperatuurwieltjes, maar dat is maar even toegepast.
Daar is het derde temperatuurwieltje voor de airco (geen knop met sneeuwvlokje).
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bartgtt » 15 aug 2013, 23:05
Weer iets geleerd! Dank jullie wel!
-
Bartgtt
-
Keer terug naar Interieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast