[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verse luchtklep achter handschoenenvak : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:39

Verse luchtklep achter handschoenenvak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Willem » 29 jan 2013, 17:45

Op m'n 300SD uit '81 zit climate control (monoventiel)
Tijden s de kou van vorige week kreeg ik het niet warm in de wagen als ik boven de 100 km/u kwam.
Des te sneller ik rij des te kouder werd het in de wagen.

Achter het handschoenenvak zit de verse-lucht-flap.
Ik zie dat ie helemaal dicht gedrukt word als ik de meest rechtste knop "O" van het bedieningspaneel indruk.

Mijn vraag:
In andere standen van de bediening (midden/linksmidden/rechtsmidden):
Wordt in die standen de verse-lucht-klep ook bediend?
Bijvoorbeeld half dicht omdat de buitenlucht te koud is en de warmtewisselaar kan niet bij kan benen?

Hoe kan het dat de "warme lucht" uit de uitblaasroosters afhankelijk is van de snelheid?

In de bebouwde kom wordt het lekker warm, maar boven de 80....... Brrrrr
Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Douwe » 29 jan 2013, 17:53

ik had op het andere draadje ook al gereageerd willem
de interieur klepen kennen maar twee standen open of dicht
dat de thempratuur zakt naar mate dat je sneller gaat rijden ligt meestal aan de mono /duoventiel rubbers
dit kan je simpel controleren dor even de plunjer uit het mono/duoventiel te halen en te controlerne of deze nog heel is
is dit niet het geval zal hij vervangen moeten worden
als je nog even gedult hebt dan krijgt www.steronderdelen.nl dit artikel in zijn assortiment
als 1 van de weinige nederlandse leveranciers van dit artikel ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Willem » 29 jan 2013, 18:07

Ha die Douwe!!
Ik ben al 2 jaar aan het klooien met de kachel!
Dus de verse-lucht-klep kent maar 2 standen...........dacht ik al....

Het monoventiel is goed! Ik heb er zeker 4 in huis en allemaal goede rubbers!
Vreemde is dat niet elk monoventiel hetzelfde resultaat geeft.

Het schijnt dat niet elke kern van het magneet ventiel gelijk is.
Ander materiaal of zo.??
Clublid John (van de diesels) heeft dit ook al eens ervaren.
Het betekent dat niet elke kern goed reageerd op elke spoel................

Soms heb ik echt de neiging om er een fiat-panda-kraan tussen te schroeven!
Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Douwe » 29 jan 2013, 18:10

ik kan me er wat bij voor stellen
maar als jij zegt dat de thempratuur ten opzichte van je snelheid verandert
dan is het of het rubber van je ventiel stuk of je kachel pomp werkt niet :D
naast het mono/duo ventiel zit een stekker als je deze los trekt kan je met wat kabel van af de accu rechtstreeks stroom op de pomp zetten om te testen of deze het wel of niet doet
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Willem » 29 jan 2013, 18:15

Pomp is nieuw en draait als een tiet!
Maar volgens mij is de "umwalzpumpe" alleen maar voor lage toeren (stationair)
Boven stationair heeft de koelwaterpomp genoeg druk om ook de warmtewisselaar te voorzien.
Mee eens?
Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Douwe » 29 jan 2013, 18:26

ben ik het niet mee eens
mijn verdamper bevriest bij -0.5 als ik geen circulatie pomp gebruik
bij gebruik van een ciculatie pomp kan ik tot min 15 rustig starten en weg rijdne zonder bevriesings verschijnselen
dus de standaard waterpomp heeft geen ciculatie genoeg om de warmte wisselaar van een goed cicultie te voorzien
vandaar dat er een ciculatie pomp in je kachel systeem is gebouwd ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Willem » 29 jan 2013, 18:33

Eerlijk gezegd heb ik de stekker van de circulatiepomp er uit liggen.
Ik vind het een overbodige pomp.
Maar nu ik jouw verhaal hoor. Toch maar weer es proberen met stekker en dus werkende pomp.
Als het morgen goed is Douwe, dan komt er zeer binnenkort een fles BB naar je toe :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Ben.N » 29 jan 2013, 19:15

Lol die man van steronderdelen woont het volgende dorp en ik heb daar al jaren van die W126 schepen zien staan..Ben gisteren bij um geweest schappelijke man.

Die ventielen kreeg ie idd binnen voor een heel mooie prijs.
Ben.N
 


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Douwe » 29 jan 2013, 19:51

ik weet er bijna alles van :D
Hij heeft er een leuk onderdeel bij
eindelijk iemand in Nederland die ze heeft
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Verse luchtklep achter handschoenenvak

Berichtdoor Willem » 29 jan 2013, 20:40

Avatar gebruiker
Willem
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 10 aug 2010, 15:41
Woonplaats: Groningen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron