[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vervangen klepdeksel rubbers/pakkingen doe je zo : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 maart 2024, 03:04

vervangen klepdeksel rubbers/pakkingen doe je zo

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vervangen klepdeksel rubbers/pakkingen doe je zo

Berichtdoor RRoos » 13 jun 2009, 20:58

Ik heb vandaag de klepdeksel rubbers vervangen, 6-1985 500SEL.
Ik had nogal olie lekkage, de walmen kwamen onder de kap door.
Dan kan je ff proberen ze vaster aan te draaien.
Mijne bleken knijter hard, en na aandraaien nog meer te lekken.
Vervangen dus. 11 euro per stuk, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Algemeen:
- demonteer luchtfilter (twee moertjes M10, + loshalen slang onderaan)

Als je d'r voor staat links (rechter dus):
- wip ff het zwarte plastic bougiekabel houder plaatje los van de klepdeksel met schoevendraiier, en zorg dat de bougies kabels op rij erin zitten.
Dan kan je de kabels loshalen, en weet je precies de volgorde.
Dus niet uit de plastic klem halen, maar klem lossen.
- sla kabels weg.
- los de 4 bouten, draai ze er helemaal uit, met koperen ring.
- haal peilstok automatische bak eruit, en zorg ff dat er geen vuil in kan. Dop zit in de weg bij omhoog halen deksel, bij mij.
- kantel bij omhoog halen deksel beetje, anders loopt hij vast tegen de carosserie.
- haal oude eraf, nieuwe erop, klein beetje olie eraan dan "zet" hij beter
- maak kop ff schoon met doek, zit nogal wat vuil meestal dat je niet onder de pakking wilt hebben.

- omgekeerde volgorde monteren

Als je d'r voor staat rechts (linker dus):
- deze is iets lastiger. Bougie kabels zelfde truuk, maar ook nog wat anders;
- los de benzineslangen op de spinnekop, met 2 sleutels 17, en ff contra houden. Hou d'r een doek bij, loopt wel wat benzine uit.
- bind met touwtje of tie rips alle kabels aan de voorkant ff uit de weg. Die wil je bij de- en monteren uit de weg hebben.
- de peilstok is hier geen issue natuurlijk. :) Omhoog, en los!
- vervangen: zie hierboven, en boel weer terugplaatsen.

- druk bij beide kanten de deksel zover mogelijk omhoog naar midden motor bij vastzetten, en dan vast.
Aanhaal moment weet ik niet. Niet te vast, is maar rubber pakking. Bij lekken, verder aandraaien.

Tjeers!
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:vervangen klepdeksel rubbers/pakkingen doe je zo

Berichtdoor Cremer » 15 jun 2009, 21:02

hoi,

ik open regelmatig de deksels om de nokkenassen te controleren (noem t fobisch voor slijtage), maar die benzineleidingen kun je gewoon laten zitten; ik zou niet weten waarom die losgehaald zouden moeten worden. Scheelt weer een hoop werk, stank en vieze handen! De rubber pakkingen heb ik voor 7,- euro/stuk bij de dealer gehaald.' De 8 bouten gewoon handvast aandraaien...

succes,
Rémy / 420SE (1989)
358000km
Cremer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 02 jun 2008, 20:34
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee


Re:vervangen klepdeksel rubbers/pakkingen doe je zo

Berichtdoor RRoos » 15 jun 2009, 22:32

Wat is "handvast"?
Met een beetje ratel "goed" aandraaien met niet "alteveel" kracht?

-Ok ,zit dus bij te dure garage.

-Die benzine leidingen moesten bij mij echt los, dacht ik. Anders moet je toch wel wrikken op die leidingen.
Enfin, was ook niet veel werk. Wel vieze handen. :angry:
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten