[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verwarming verdamper : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 16:23

Verwarming verdamper

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Verwarming verdamper

Berichtdoor NEM » 12 jul 2012, 13:17

Mijn LPG verdamper bevriest, en schijnt volgens het LPG inbouwstation niet af te stellen te zijn.

Nou kreeg daar mijn koelsysteem de schuld:
Thermostaat, maar die is nieuw.
En / of mijn waterpomp, maar dat lijkt me ook niet want dan had volgens mij mijn blok allang te heet of stuk moeten lopen.

Na inspectie blijken ze de verwarming van de verdamper aan de ingang op de interieurverwarming aangesloten te hebben, maar de uitlopende slang op de onderste van de radiator! :ohmy:

Volgens mij werkt dat niet, want als de motor koud is staat de thermostaat toch dicht en heeft hij geen doorstroming!?! :S
NEM
 


Re: Verwarming verdamper

Berichtdoor NEM » 12 jul 2012, 13:19

Nou blijft mijn verwarming ook heet, dus misschien dat er teveel hete koelvloeistof in mijn kachelradiotor gaat zitten en niet naar de verdamper?
NEM
 


Re: Verwarming verdamper

Berichtdoor Neerven » 12 jul 2012, 13:20

Even zoeken, heeft Douwe al het een en ander over geschreven.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Verwarming verdamper

Berichtdoor Douwe » 12 jul 2012, 19:28

er is er weer 1 kreatief geweest dus
normaal word je verdamper op de bijde slangen van de kachel aan gesloten
en gezien de circulatie van de kachel al zeer beperkt was heeft Mercedes bedacht hier een pompje in te plaatsen
en gezien ik van de winter ook bevriesings problemen had heb ik dus zon zelfde pomp in het circqui geplaast van de verdamper
en nu zelfs bij -15 blijft hij het bij koude motor goed doen
dat je kachel heet blijft heeft te maken met of een zekering die geen spanning door geeft of een kachel rl in je dashboard die slecht contact heeft of slechte conatacten op je mono ventiel
even de stekker van je mono ventiel halen en over de twee contacten meten hier hoort zon 12 volt op te staan als de kachel op koud staat
dus om de afsluiter dicht te doen en dus je kachel uit te zetten heb je spaning nodig op je mono ventiel ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten