Beste forummers,
Mijn naam is Victor, ik ben 19 jaar oud en zit momenteel in 6 VWO. Momenteel werk ik in de weekenden bij een autobedrijf als assistent verkoper en volgend jaar hoop ik te beginnen aan mijn studie rechtsgeleerdheid.
Al vanaf kleins af aan ben ik werkelijk bezeten door auto's. Met name Jaguar, maar ook Volvo, Mercedes en grote Amerikaanse sloepen hebben mijn interesse. De dagen totdat ik mijn rijbewijs mocht halen heb ik afgeteld en inmiddels rij ik alweer 1,5 jaar rond.
Begin dit jaar begon ik na te denken over de aanschaf van een auto in de overgangsregeling. Eerst heb ik een tijdje aan een Jaguar XJ6 gedacht, maar omdat deze auto's erom bekend staan dat ze vaker bij de garage staan dan voor je eigen deur viel hij af. Een MGB was leuk maar te duur in de aanschaf, en mooie Volvo's zijn er bijna niet te vinden. Al snel kwam ik bij de W126 terecht, een auto die ik altijd al prachtig heb gevonden. Van de verhalen die ik gehoord heb zijn ze ook redelijk probleemloos buiten het reguliere onderhoud om, en dat is wat ik zoek. Een auto om in de mooie maanden mooie tochtjes mee te maken zonder al te veel omkijken, waar ik af en toe iets leuks aan kan klussen en die ik in de wintermaanden ergens kan stallen.
Als alles volgens plan verloopt ga ik aanstaande donderdag samen met een mede W126-eigenaar kijken bij een 380SE uit 1981. Gezien mijn budget (€2500 ongeveer) stel ik niet teveel eisen, als de auto technisch in goede staat is en niet rot is ben ik tevreden. Zes- of achtcilinder, S, SE, SEL of SEC maakt me niet zo veel uit, ik wil lekker touren en heb niet veel vermogen en luxe nodig.
Op dit forum hoop ik meer te weten te komen over de mooiste Mercedes ooit, over de overgangsregeling en de maandelijkse kosten, maar ook hoop ik natuurlijk binnenkort als trotse eigenaar van een W126 bij een meeting aanwezig te zijn.
Als iemand ervaringen met mij wil delen of tips heeft, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag. Ik wil straks namelijk niet van een koude kermis thuis komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Victor