Het probleem zit hem in de warm start op benzine met warme motor en na een tijdje stil staan.
Auto heeft een originele katalysator af-fabriek en afstelling via de lamdawaarde met de
speciale tester. lambda is dan mooi rond de 1 en HC lager dan 300ppm
Toerental is rond de 750 rpm en loopt dan redelijk mooi.
Dan op LPG is het co heel lastig af te stellen , het co blijft dan op 0,0 staan en een hoog HC en een
lambdawaarde van 1,1 tot zelfs 1,3 . Wanneer ik de motor afstel op gehoor en "zicht" op LPG dan geeft
onze testapp. een co van 0 een hoog HC ongeveer 1000 en een lambda-waarde van 1,2 .
Er zijn dus 2 "sigaren" bij de ene loopt de motor netjes 750 rpm en lijkt hij op benzine en LPG goed
af te stellen en dan is de warm start beroerd.
Bij de andere "goede" gereinigde en geteste sigaar loopt de motor 1000 rpm en lijkt het LPG niet af te stellen.
De warm start is 1x geprobeerd en leek het toen wel beter te doen (6x rond en toen aanslaan . hij loopt dan wel even onregelmatig en schud en dat gaat na 5 SEC weg) .
De oude weer terug en daar leek het afstellen weer wel te lukken op LPG
Daarna weer controle op benzine
en wanneer je daarna weer terug gaat naar LPG lijkt het weer "pet " .
ik vraag me af waar dat slechte start nu vandaan komt ? Loopt de brandstof terug, lekken de verstuivers , geeft een sensor een verkeerde waarde door, lekt de spinnenkop of is er toch ergens valse lucht