[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W126Club.nl • Druk in koelwater : Techniek
Pagina 1 van 1

Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 18:06
door Jean Pierre
Hoi,

M110 280SE 1992

Koppakking vervangen - deze was bij cil 6 stuk

Nu alles hersteld !

Start de motor koud géén probleem op LPG ook géén probleem op benzine.
Echter komt hij lichtjes op temperatuur (je kan je handen warmen aan de slangen) gaat de radiator borrelen en drukt het water langs de vuldop er uit.
Géén andere lekken !
Het toerental loopt dadelijk naar ongeveer 2000 toeren en je hoort het zakken naar 1500 toeren bij warmer worden.

Maar !!!! als de motor op bedrijfstemperatuur is stroomt het water mooi in de radiator en werkt alles correct !?

Gestest :
Thermostaat opent en sluit normaal
Zonder thermostaat hetzelfde !
Radiator uitgebouwd - druktest automaat koeling - OK
Druktest radiator OK

Mijn vraag - heeft iemand een diagram/tekening van het koelwatercircuit 280SE m110 1992 ?
OMVL LPG - kan deze stuk zijn en lekken in het koelwater? (druk maken) ?

Bij voorbaat MERCIKEZ

Re: Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 19:25
door Jean Pierre
Hebbes ! OMVL verdamper !

Net radiator terug erin en alleen op benzine - yes OK
Qua die luchtbel in de kachel? - hoe weet je dat en krijg je ze weg???
Nu loopt ze nog hoog toerig stationair en valt stil bij inschakelen versnellingsbak

Hoe regel je dat best-
1 schroef luchtweger (imbis)
2 Nylonschroef lucht


Bedankt voor de reactie's

Re: Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 23:58
door Jean Pierre
Heb geen co meter en moet naar de garage rijden.
Een paar tips voor basis afstelling op gehoor en zicht ?
Of beter van dicht tot hoeveel rondjes open voor de weger en nylonschroef?

Ja, zeker een nieuwe ontspanner - OMVL ?
8 jaar Impco gereden - nooit problemen gehad

Wat is jullie ervaring, want er zullen nog genoeg merken zijn;?

Re: Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 05 maart 2018, 00:38
door Jean Pierre
vacuüm = top getest en nagekeken

Straks eens rondbellen voor een nieuwe OMVL

Ok, morgen vervolg

Bedankt.

Re: Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 05 maart 2018, 07:50
door 126
Heb nog een goede verdamper liggen van OMVL

Re: Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 05 maart 2018, 17:43
door Jean Pierre
Bedankt Frank,

Het is een nieuwe geworden ! Straks inbouwen.
Grtjs

Re: Druk in koelwater

BerichtGeplaatst: 05 maart 2018, 21:08
door Jean Pierre
Dus: Koppakking al stuk van bij de aankoop 2013 299.000km - dus vervangen 416.500km nu!
nieuwe trekbouten/dichting
Uitbouwen lukt wel maar een motorkraan (giraffe) is ten zeerste aan te raden.
Maar terug opbouwen is géén lachertje. Vooral de ketting en de geleiders Phoei die pennen en los tandwiel.
Vacuüm leidingen is een voorzichtig (broos van ouderdom) en secuur jobke voor alles terug op de juiste plaats te monteren.

Ik heb tientallen foto's gemaakt om referentie te hebben waar alles juist zat.

Wat heb ik geleerd - Als het koelwater in de radiator borrelt TEST EERST DE LPG ONTSPANNER !!! die heeft mij op het verkeerde been gezet - rubber stuk en maakte druk ik het koelwater circuit NA het herstel van de koppakking :(


Langs deze weg iedereen BEDANKT voor de info via dit forum !