Eerst je eigen suf lezen en bepalen wat je wil en nodig heb op je motor
De beschikbare € die je er voor wil gebruiken
BVB als je op je huidige motor met 0,5 bar overdruk wilt rijden gaat de compressie ook met 50% omhoog ( rond het een beetje af om het simpel te houden )
Dan gaat j compressie van 1 op 10 naar 1 op 15
Weet je hoeveel octaan er in je benzine moet zitten om hem heel te houden ?
Moet je compressie omlaag om hem heel te houden en hoeveel
Alles wat je zakt in compressie lever je vermogen op lage toeren in
Als je de compressie verlaag hoe ga je dat doen
Met andere zuigers of ga je de compressie verlagen door de compressie ruimte te vergroten
Hoeveel moet ik de nokkenassen dan verzetten omdat de cilinderkop omhoog gaat en hoe ga ik dat doen?
Welke turbo moet je hebben en neem je een intercooler of moet je een intercooler
Wel of geen intercooler kan zo maar een andere turbo zijn die je nodig heb voor het beste resultaat
Als je zo maar wat doet kan het je 50% minder vermogen op brengen of erger nog je blok stuk lopen
Ik heb deze weg ook bewandelt maar dan met een motor fiets
En als je het fout doet kan het ongemerkt zomaar een hoop € kosten
En € zijn schaars in deze tijd
Dus veel lezen voor je begin
Scheelt een hoop € en het beste resultaat
http://i676.photobucket.com/albums/vv12 ... R1100D.jpg