In deze topic kom je het e.e.a tegen over het vervangen diff met andere ratio.
Ben van 3.27 naar 2.47 gegaan
Verbruik van ca. 1:4.5 naar 1: 5.3
380SE geleverd t/m nov '81 met 4.27 daarna met 2.47 , ( werdt ie zuiniger van)
automaat verhoudingen bleven het zelfde
acceleratie in alle versnellingen is minder, compenseer dit door even in S te zetten ( of kickdown) om b.v. in te halen.
Eigenlijk zouden schakelmomenten iets later moeten liggen ( dattie even langer doortrekt)
Maar ben een rustige rijder dus vindt het mooi zo, en als ie moet dan doen we even een standje "S" !!
Maar ik weet niet hoe het voor een 280 werkt m.b.t diff. verhoudingen t.o.v. motorvermogen.
Hier wel div. info ( for you to find out...
)
Volgens mij heb je een 3.47 diff (Achsantriebsübersetzung) in jouw 280.
Zit je toch weer in een ander versnellinkje in je overbrenging, net als een derailleur op een racefiets.
De 6-cyl. is toch een meer "toeren-motor" om vermogen te genereren als een V-8 die meer vermogen/koppel haalt uit zelfde toerental
En als je dan een diff neemt lager als die 3.47 dan krijg je het effect van wegrijden in een te hoge versnelling, en aangezien de 6-cyl het meer van toeren moet hebben zal die eerder veel trager worden als een V-8 die met lager toerental een hoger koppel (vermogen) heeft en dus wel beter om kan gaan met optrekken etc in een "te hoge" versnelling.
Ben geen monteur dus hoop het goed uitgelegd te hebben.
Nou, succes.