@Peter, de humor had ik daar wel van ingezien.
Maar de benzine prijzen stijgen steeds sneller, daarom gaan mensen in de grens regio over de grens kijken of het lonend is om tegen wat extra km's rijden daar toch voordeliger te tanken .
Hoi Bert(orelli), die opmerking met
had ik wel begrepen, daar ken je te goed voor.
Je hebt het inderdaad goed begrepen, er zijn in Nederland inderdaad steeds minder pompen die octaan 98 (SUPER PLUS) verkopen.
Nu ken ik niet in heel Nederland alle tankstations, maar in Noord Limburg is het inderdaad moeilijk de gewone octaan 98 (Super Plus) te tanken.
Enkele (witte) pompen leveren nog de gewone 98, maar daar rijdt mijn wagen even ver op als octaan 95.
Wel zijn hier de dure octaan 98 brandstoffen te tanken bij de grote merken, met de dure brandstof namen zoals:
BP Ultimate, Shell V-power racing, Esso Energy Surpreme, GULF Challenger, TEXACO XL enzovoorts.
Al die merken schermen in hun reclame boodschappen dat er optimale verbranding plaats vindt, minder uitstoot-gassen en bescherming van de motor tegen roest en corrosie.
Maar geen enkele olie maatschappij kan dat bewijzen of garanderen en vragen wel gemiddeld 10 cent per liter extra.
De actuele Nederlandse prijzen van octaan 98 zijn te vinden op
http://www.brandstofprijzen.nl/Klik op de gewenste brandstof en de prijzen van laag naar hoog zijn zichtbaar.
Ook is de regio te kiezen, zodat je direct de prijzen in je eigen omgeving kan zien.
Vandaag zijn de goedkoopste Nederlandse prijzen : € 1,694 en de duurste in Voorst € 1,919
In Duitsland kost de octaan 98 vandaag tussen de € 1,569 en € 1,679.
TANK VOORAL NOOIT SUPER E10 OF SUPER PLUS E10 in Duitsland!!!
Dat vreet zowel de slangen als de aluminium insluit-delen aan!
Gas of LPG is voor mij geen enkele optie, met slechts 5000 km per jaar.
Bovendien wordt ik niet goed van de vele LPG problemen die op dit forum aan de orde komen.
Dus wat is dan nog goedkoop? Hoewel er beslist auto's bij zijn die probleemloos op LPG rijden, maar die hebben waarschijnlijk LPG inspuiting.
Zo nu ligt de knuppel in het hoenderhok en even afwachten hoeveel reactie's hierop komen.