Kijken of jullie kunnen meedenken met een hardnekkig probleem met betrekking tot de koud- en eigenlijk
ook de warme start en de gehele stationair regeling .
het gaat om de 560SEL van Mooster die door hem gekocht is met een motor die niet meer liep (zie ergens
zijn topic /project) een amerikaan uit 1986
Aan de motor (en ook auto) was (zonder beledigend te zijn tot de vorige eigenaar
) redelijk aan geknutseld... van
het vaccuum klopte niet veel , aansluitingen ontbraken of waren niet aangesloten . De verdelerkap , rotor
en bougies waren zeer slecht en inmiddels vervangen. aan de afstelling was redelijk geknoeid en de verstuivers
waren sterk vervuild.
Uiteindelijk met niet al te veel moeite hebben we de motor aan de gang gekregen en is vanuit die basis is het een en ander
inmiddels uitgervoerd. het vaccuum is op orde gebracht en ontbrekende delen weer terug geplaatst , de injectoren ultrasone gereinigd evenals de sigaar. De injectorhulsjes en de slangen van luchtomloop vernieuwd. Motorolie en filter ververst en de motor op de juiste wijze afgesteld.
Wanneer de motor warm is loopt ze prima en de power is merkbaar aanwezig dat gaat prima, wanneer de motor binnen
5 minuten na het afzetten wordt gestart gaat dat eigenlijk prima alleen de leerlauf regeling werkt niet optimaal. normaal zou bij het verwijderen van de stekker op de sigaar het toerental naar de 1500 toeren moeten gaan maar dat is in dit geval nauwelijks merkbaar .
De koudstart is echt slecht, ze slaat na een paar keer proberen aan en loopt dan op 3 cilinders 250 toeren waarna er steeds een bij komt , zolang je de eerste paar minuten van het gas af blijft , blijft ze lopen en pakt daarna gewoon op.
Wanneer je tijdens het starten de vlinder klep in drukt reageert de motor wel direct en slaat dan aan en gelijk weer af.
We hebben al een aantal componenten uitgewisseld zoals sigaar , leerlaufkastje en diverse metingen gedaan of de gasklep
sensor goed werkte en of er een draadbreuk zou zitten tussen de leerlauf en een paar andere componenten . De sigaar krijgt ook een signaal tussen de 700 en 1000 mA
de auto heeft een geregelde kat met lambdasonde af-fabriek waarbij ik visueel het binnenwerk heb bekeken en daar verder geen gekke dingen aan kon " aflezen " .
Nu ik dit stukje aan het schrijven ben en mijn gedachte er nog en over heen laat gaan zou het toch zo maar in een
vaccuum kunnen zitten , wellicht onder het spruitstuk, of rembekrachtiger of ....
De status van de auto m.b.t. tot het onderhoud was zeer slecht . en dat is op de automaat na redelijk op orde
Graag jullie adviezen en meedenken m.b.t. probleem