Guus,tuurlijk zijn we om elkaar te helpen en natuurlijk Zou het inderdaad kunnen,maar niet met een M116 blok.
Dat zijn echt goede blokken en eigenlijk niet kapot te krijgen.
Ik zelf had alles gereinigd en zo weggelegd van het blok.
Alles bleef er keurig netjes uitzien.
Natuurlijk is het geen puur nikkel maar een nickelseal zoals het noemen.
De rest van het blok is aluminium en de geleiders van kleppen van brons/messing legering.
Je krijgt er serieus nergens roest op.
Kijk lagers e.d. dat is een ander verhaal,soms heb je dat(wanneer slecht onderhoud aan die motor is gedaan)er roet deeltjes tussen de lagerkappen blijft staan.
Dat blok wat ik had gekocht was het meest smerige blokje wat je kon krijgen.
Olie die zo dik was geworden dat het wel pek leek,maar toen ik hem uit elkaar haalde was er eigenlijk niks aan de hand.
Ik werk voortaan op zaterdag bij een bedrijf die race motoren in elkaar zet of reviseren.
Heb daar werkelijk wel zoveel geleerd in een korte tijd,dat ik er zelf van sta te kijken.
Rene