Hallo,
Ben afgelopen tijd druk bezig geweest met complete revisie van mijn 560SEL en zit nu in de fase dat we het blok voor de eerste keer gestart hebben. Had gehoopt dat het zoiets zou zijn van sleutel omdraaien pruttelen en lopen maar helaas
Hij slaat meteen aan op benzine op iets verhoogd toerental van de koudstart( werkte voorheen niet dus ben blij dat dit het nu wel doet ) blok schud en pruttelt waarbij het lijkt of ie maar op een paar cilinders loopt. Verstellen van de schroef op de luchtmassa meter heeft geen effect. Ook bij gas geven schud het blok erg en loopt ie niet mooi.
Misschien kan iemand helpen of is er iemand met een goeie tip waarmee ik een stap verder kom. Onderstaand zal ik een korte uitleg geven van wat het blok doet en wat er al geprobeerd/ onderzocht is.
Alle verstuivers, incl koudstart, doen het. Getest zoals op foto te zien is. Spinnenkop er compleet afgehaald, verstuivers aangesloten, benzine aanvoer en retour erop, in twee bakken hangen, pin onderin spinnenkop ingedrukt en contact aangezet. Kwam er toen achter dat er een paar slechte verstuivers in het blok zaten deze vervangen. Wederom alles gemonteerd incl nieuwe afdichtingen om verstuivers en o ring om voet van spinnenkop.
Alle bougies eruit gehaald naast elkaar op stalen strip gelegd, starten en 8 mooie vonken.
Bougiekabels nagekeken, zijn goed.
Alle vacuĆ¼m gerelateerde zaken zijn vernieuwd en lijken in orde.
20 liter verse brandstof in de tank gegooid
Sigaar eraf gehaald en 12Volt op de pinnen gezet en dan hoor je hem tikken( lijkt goed).
Het idee wat ik heb is dat de timing verkeerd staat, verdelerkap staat zoals het hoort, rotor en kap zijn nieuw, maar vonk lijkt op verkeerde moment te komen.
Wat zie ik over het hoofd????
Hoor het graag.