Hallo mee denkers,
Vanmiddag de her keuring van mijn APK gehad. De auto is weer voor twee jaar goed gekeurd dus met die achterremmen zit het nu wel goed maar er is een maar..............................
Tijdens de werkzaamheden aan de achterremmen brak er 1 ontluchtings nippel af, de meedenkers weten dat.
Om die reden had ik alle vier de nippels, dus ook die van de voorremmen een paar keer in de kruipolie gespoten.
Tijdens het ontluchten van de voorremmen brak r weer een nippel aan de voorklauwen af, een abonnementje dus.
Om die reden kon ik helaas niet het hele systeem ontluchten.
Die keurmeester bij het APK station was maar aan het remmen en aan het remmen en ik zag die Benz aan de achterkant maar naar beneden gaan, ik dacht nog effe en hij sloopt hem.
Wat blijkt: Als je de eerste keer op de rem trapt doen de achterremmen niet mee, pas na de tweede keer gaan de achterremmen meedoen.
Een lucht kwestie dus. Ik kreeg het rapport waarin de auto is goedgekeurd met het advies even terug te gaan naar de garage om nog even te laten bijstellen Dat gaan we doen.
De voorremklauw ga ik er dus afhalen om die nippel weer uit te boren, en wie weet wat er dan weer boven water komt.
Groet
Lex