door Leeflang » 23 maart 2014, 17:32
Die heeft hij al doorgemeten en gerepareerd, Douwe, en nu zelfs vervangen door een nieuwe.
Het contactslot vervangen kan m.i. prima zonder het helemaal in te bouwen, alleen de stekker op het andere slot steken zou moeten werken (mits de kabels lang genoeg zijn om het andere slot er ergens bij te laten hangen).
Om te kunnen rijden moet je dan wel beide sloten bedienen, de ene voor het stuurslot, de andere voor de elektra.
Om de stekker er af te kunnen trekken moet de sleutel in de accessoire stand staan.
Als het vervangen van het contactslot geen soelaas biedt kun je eens kijken of het verwijderen van sommige zekering effect heeft.
Het gaat dan om zekeringen 10, 12, 14, 16 en d.
Je kunt dat ook proberen voordat je het contactslot vervangt.
Het is veel minder werk en je kunt veel gemakkelijker bij de zekeringen.
Als bij geen van de zekeringen de motor afslaat kun je alsnog het slot vervangen en zien of dat helpt.
Het rode doosje is overigens wel de overspanningsbeveiliging (nummer 51 in het schema), alleen is het geen relais, maar uitsluitend overspanningsbeveiliging.
Het werkt samen met het eerder aangewezen relais (nummer 50 in het schema) als overspanningsbeveiligingsrelais.
Maar die zijn allebei gecontroleerd, gerepareerd en zelfs vervangen, dus die zullen nu wel goed zijn.
In latere versies zijn die twee (roze gedeelte) samengevoegd in één doosje (tweede tekening).
ABS.gifoverspanningsbeveiliginsrelais.gif
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.