Dag allemaal,
Dit is mijn eerste vraag op het forum. Dus als ik iets fout doe...
Mijn type2 560SEL uit 88 (WDB1260391A418070) heeft schuin boven het rempedaal naast de stuurkolom een ecu voor de cruise control die ook de ASR doet en nog veel meer. Zit een hele grote stekker in, met wel 37 pinnetjes ofzo. Nummer: 126 545 07 32. Zie ook de foto.
Op de cruise control motor staat verder geen nummer. Zie de andere foto's.
Nou lijkt het wel of die twee niet willen samenwerken.
Als ik namelijk het stangetje van de cruisecontrol motor loskoppel kan ik gewoon rijden (zonder cruise control natuurlijk). Maar als dat stangetje vast zit, lijkt het wel of de cruise control het gaspedaal tegenwerkt. Ik kan dan wel rijden, maar moet het gaspedaal heel hard induwen om em een beetje naar beneden te krijgen zodat ik daadwerkelijk gas geef. Het gekke is dat zelfs de cruise control dan gewoon werkt zoals het hoort. En als ik nou ook nog vertel dat het armpje van de cruise control motor, met alles wat daar aan vast zit, heel soepel beweegt als de motor uit staat, dan snap je het helemaal niet meer toch?
Wat kan ik doen om de exacte oorzaak te bepalen? Of weten jullie gewoon al wat het probleem is?
Ik rij al meer dan een jaar zonder dat stangetje en dus zonder cruise control, maar dat is toch zonde?
Alvast dank voor jullie hulp.
Groeten, Aart