tja als je niet zo veel km rijd en je hecht niet zoveel waarde aan je motor en je wilt het avontuur aan gaan en je motor er voor opofferen om een paar euro te besparen op een beurt
dan zou ik het ook op de kwaliteit van de action of de Lidl houden je bespaard dan toch al gouw zon 50 euro per beurt
5 liter action zat dacht ik op 8 euro voor een 8 cilinder heb je zon 8 liter nodig dus dan kost dat je zon 12.80 euro en 5 liter kroonolie zit op zon 40 euro 8 liter zit dan op 64 euro
maar ik neem in dit geval liever het zekere voor het onzekere en betaal dan liever voor bewezen kwaliteit van kroonolie
dan dat ik na een jaar alle kleplichters moet vervangen en mogelijk 2 versleten nokkenas heb
wat je dan denkt te hebben bespaard moet je dan in het veel fout weer aan een revisie betalen
kleplichter kost nieuwe toch al gouw zon 65 euro per stuk bij de dealer en 40 euro imitatie en je hebt er maar 16 nodig
nokkenassen zitten al gouw op zon 700 euro bij de dealer en imitatie toch een 200 euro per stuk
en ook tweedehands zijn ze nog best kostbaar
dus je begrijpt dat ik liever iets meer voor een bewezen kwaliteit olie betaal
dan dat ik achter af er achter moet komen dat toch de olie van een goedkopere niet bewezen kwaliteit toch bar slecht voor mijn motor blijkt te zijn
en ja zeker in het eerste merk je het niet maar als 1 maal de slijtage begint dan gaat het hart
ik weet nog goed dat ik met mijn 380 bij klepstelsessies in zeist was geweest hier
zijn toen meerdere klep tuimelaars vervangen .
ik reed toen ook op action olie met het idee dan vervang ik wel wat vaker de olie.
nog geen jaar later had ik de wagen verkocht aan buurman .
en lees zijn verhaal maar na ook hij had meerdere versleten tuimelaars.
tja dan kan je gaan discussiƫren over was het wel de olie of gewoon weg slijtage dat zal altijd de vraag blijven want ik neem de gok niet meer
wat jij met dit verhaal doet moet jij weten ik hoop dat ik ongelijk heb en dat jou motor nog jaren zonder slijtage mag door rijden .
maar het kan zo maar zijn da na een jaar of misschien 2 de problemen beginnen