Gister lekker aan de gang geweest met mn vorige week aangeschafte 260SE uit 1989.(Zie even voorstellen vorige week)
Ze had 2 jaar stilgestaan, buiten welteverstaan....4 platte banden, uitlaat lek, onder de mos en wel lopend, maar niet van harte.
Auto gekocht met APK, dus het minimale is gebeurd, en dus werk aan de winkel.
Omdat de auto nogal hoog stationair liep (de ene keer wel en dan weer niet) gelijk begonnen met het vervangen van de bougies en luchtfilter direct alle vacuumslangen gecheckt, alles in orde.
Gelijk de gasstangen gereinigd en daarna gesmeerd met ATF.
Verse olie en filtertje erin gesmeten en ze loopt direct geweldig.
Komend weekend zijn de schijven en blokken aan de beurt, en ook de remvloeistof en koelvloeistof.
Nu is het enige wat er nog aan schort de koude start...start wel maar t mag even duren en dan komt ze wat moeizaam op gang.
Enige wat ik nog moet checken zijn de verdeler en rotor, zou dat het kunnen zijn?
Ook zit er ergens een lekje in de pijp vlak na het spruitstuk, maar ik zie enkel 2 rechte pijpen vanaf de spruitstukken.
Klopt dat bij een 89-er 260SE?
Ik zag trouwens ook linksvoor bij de paravan een draaiknop zitten met cijfertjes erop, geen idee waar dat voor bedoeld is...iemand?