Beste forumleden,
Mijn naam is Jessie en ik woon in Eindhoven. Ik rij een g-klasse 300GE benzine W463 uit 1991 welke is voorzien van M103 motor. Wegens het ontbreken van een Nederlandstalig w463 forum ga ik mijn vraag aan jullie voorleggen. Aangezien hier waarschijnlijk ruime kennis en ervaring mbt tot de M103 motor aanwezig is.
Ik zit met het volgende probleem; wanneer mijn auto heel het weekend stil heeft gestaan start deze direct. Nadat ik binnen 5 minuten rijden bij bijvoorbeeld een tankstation de motor afzet en na het tanken weer wil starten, laat de motor het afweten. Startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan. Erg vreemd dat dit probleem zich alleen voordoet na een klein stukje rijden. Met een koude motor en na een lange rit heb ik nergens last van. Zijn er leden die hier ook ooit last van hebben gehad of bekend zijn met dit probleem?
Ik zag in veel andere posten hier op het forum dat een defect brandstofpomprelais veelal de oorzaak is van startproblemen. Enig idee of dat ook in mijn geval de oplossing is. Heb helaas geen relais voorhanden om uit te wisselen en het te achterhalen.
Mvg.
Jessie