[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hoge toeren bij koude motor 380SE type1 : Techniek - 4

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 00:27

hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 09 maart 2016, 21:17

ok, auto is weer uit de stalling.

wil hem graag stationair perfect krijgen want hij is in z'n stationair toch ietsjes schudderig.

op het lijstje staat een revisie van de spinnenkop maar aangezien ik niet zeker weet of daar het probleem is, wil ik daar even mee wachten en andere dingen uitsluiten.

ik ga binnenkort de LMM-potmeter testen/vervangen kijken of dat het is. Dat ding heb ik toch nodig voor mijn W124 dus kan net zo goed even uitruilen met de W126.

de spinnekop revisiteur vertelde me dat de KAT ook voor problemen kan zorgen. Ook die kan ik laten verwijderen en heb daar veel over gelezen op dit forum. maar ook dat wil ik niet in de wilde weg doen.

heeft iemand een mening of de KAT voor dit soort problemen kan zorgen? ikzelf vind de auto goed rijden, ook op hoge toeren. een ervaren W126 rijden (Iggy) vond hem wat aan de slappe kant ;-) dat doet me ineens dan denken aan de KAT.

(los van die stappenmotor en leerflauf module die ik nog niet heb kunnen testen met een werkende).
Brown
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Douwe » 09 maart 2016, 22:40

De kat is al een keer als verdachte aangewezen.
Als je motor nu met stelschroef nog rommelig loopt zit het probleem dus nog in de motor.
Mogelijkheden zijn de kat.
Of injectoren die niet goed zijn lekken stralen inplaats van vernevelen
Als spinnenkop het probleem zou zijn denk ik dat het probleem constanter zou zijn
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 10 maart 2016, 00:20

dank.

injectoren zijn getest en werken goed.

we gaar rustig verder op zoek.

p.s. vergeleken bij de start van deze topic loopt de motor echt super veel beter. het gaat nu om de details.
Brown
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Douwe » 10 maart 2016, 08:18

Dan zou ik hem eerst in deze toestand verder zoeken naar het probleem wat er nu nog in zit.
Zo dra hij helemaal strak loopt zou je de stappen motor en leerlauf weer terug kunnen bouwen en kijken of hij nu wel naar behoren werkt.
Dan weet je in ieder geval zeker waar je probleem zit.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 10 maart 2016, 15:20

precies mijn stappenplan ;-)
Brown
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 21 nov 2017, 14:51

Hans en anderen, topic mag dicht. Ik startte hem vanmorgen na 2 jaar stilstand voor de APK en er zit nu een tik in de motor. Ik geef het op en hij staat te koop. Flinke schadepost maar dat is nu helaas onze sport ;-)
Brown
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor RD500SEC » 21 nov 2017, 15:38

Een tik die opeens na twee jaar stilstand optreed,lijkt mij een hydraulische klepstoter die niet goed functioneert.
Zonde om daarvoor de auto weg te doen.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 21 nov 2017, 15:43

ik vind het uiteraard ook zonde.

denk je dat ze hem bij de APK nog willen keuren met deze tik? dan kunnen we na de winterstop inderdaad even kijken. maar de tik wordt erger (natuurlijk) bij meer gas geven en de hele buurt kijkt naar mij. en het klinkt meer als een ratel dan een tik... als je begrijpt wat ik bedoel....
Brown
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor RD500SEC » 22 nov 2017, 01:29

Een ratel is weer wat anders dan een tik, hoe is de ketting?
Haal even de kleppendeksels eraf, kijk of de ketting op spanning staat en of de geleiders niet zijn gebroken.
Misschien staat de spanner niet meer op spanning?
Je kunt dan gelijk de nokkenassen zien en in olien.
Ook kan je de hydro stoters controleren door ze in te drukken met bv een hamersteel als de nok naar boven wijst.
Je zult de motor moeten draaien om alle stoters te kunnen controleren, doe dit alleen rechtsom, in draairichting van de motor!
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 22 nov 2017, 10:46

ik zit ook een beetje klem. 1 december moet hij in de stalling en APK is inmiddels verlopen. kan hem dus niet meer laten keuren. heb hem gisteren avond naar de APK garage proberen te rijden maar dat is niet gelukt. lijkt net alsof er een schroevendraaier in de motor zit of zoiets. na 1km langs de kant gezet. en waar hij nu staat (buiten in dit weer) kan ik niet even rustig de boel openhalen. Dus even goed overleg met het vrouwtje gehad en hij gaat weg. mooie kans voor iemand maar ik hou ermee op.
Brown
 


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Patrick1 » 22 nov 2017, 11:07

Zonde van je prachtige wagen. Hij heeft een prachtig interieur!
Ik kan wel begrijpen dat je het open den duur zat wordt met de problemen.
Avatar gebruiker
Patrick1
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 601
Geregistreerd: 10 dec 2014, 18:32
Woonplaats: Zuid-holland
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: hoge toeren bij koude motor 380SE type1

Berichtdoor Brown » 22 nov 2017, 11:18

nou ja, eigenlijk alleen de motor. alle het andere is/was perfect. schakelt uitstekend, weinig kilometers, geen roest, geen schade, schuifdak prima, cruise control fantastisch.... daarom kocht ik hem ook ;-) maar met nog een W201, W124 en 2 dagelijkse auto's wordt het me veel (op deze leeftijd). ook het gezinsleven is druk. oudste dochter naar de middelbare school. En dat ik 'ongepland' 2 jaar geleden er een zoontje bij kreeg helpt deze hobby niet....
Brown
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten