Heb onder mijn SEC een japanse versie uitlaat (enkele pijp,ipv dubbele en incl katalysator) MB Bildnummer: B49212000038.930111, nu is het zo dat het achterste deel,zeg maar vanaf kat, niet zo fijn meer is. Nu kan ik een RVS deel op maat laten maken, prijs zal ongeveer hetzelfde zijn als een orgineel, het verschil is wel dat de RVS achterdemper zo gemaakt kan worden dat je deze bijna niet meer achter de auto ziet. Dus dan een strakke achterbumper zonder die 2 pijpjes....(lijkt mij persoonlijk wel mooi)..
Nu lees/hoor ik dat het geen probleem moet zijn om de katalysator er tussen weg te halen, maar ik zie op de afbeelding (afbeelding van MB dealer, dus niet op bijgevoegde foto) van de japanse uitlaat dat daar wel een sensor in de katalysator zit gemonteerd, ook heb ik een Exh Temp lampje op het dashboard.
Kan het geen kwaad om de kat evt te verwijderen? maw krijg je dan geen vreemde motorloop en of andere storingen?
Wil het wel zeker weten..
foto is voorbeeld, zo is de uitlaat bij mijn SEC..
Die RVS pijp lijkt me wel wat,ook met het oog op de levensduur ervan, maar wil wel dat het motorgeluid een beetje gelijk blijft..japan uitlaat 1 pijp.jpg