idd lektest uitvoeren
bij de serie 2 moet je twee slangetjes loshalen maar de cc blijft hetzelfde, en ik dacht dat de knop op het dashboard op sper moest zeg ik uit mijn hoofd.
als je geen cd hebt kan ik ff kijken voor je van de week voor de exacte procedure.
de hoogteregelaar moet je ook een lektest uitvoeren deze blijft in de gewone stand en mag 8 cc lekken na 4 uur, hierbij moet je de regelas op de hoogteregelaar twee mm uit het midden richting de leeren stand zetten.
hiervoor bestaat speciaal gereedschap maar kan je ook op gevoel doen, als je voorzichtig beweegt voel je dat de as moeilijker gaat draaien. dan moet je stoppen das de goede stand, niet te ver anders spuit de olie om je oren.
even een stukje leiding maken met een wartel eraan en een slangetje.draai de leiding los met de R aanduiding en opvangen, ik gebruik kleine maatbekertjes van 50 en 100 cc.
persoonlijk zou ik hem langer laten staan als 4 uur, dan krijg je een beter testresultaat, laat hem 12 uur staan en dan mag er niet meer als 24cc lekken ofwel 2cc per uur.
het makkelijkste om te kijken of je een inwedige lekkage hebt doe je als volgt: op de voorraadtank zitten allemaal hpf leidingen maar er is er maar een die bij het zwarte gedeelte naar beneden wijst de voorraadtank in.vlakbij de aanvoer vanaf de pomp.
haal deze los en zet hier een doorzichtig plastik slangetje op en hang deze in de tank waar je peilstok zit en laat de motor draaien,hier mag alleen olie uit komen als auto te hoog staat en gaat zakken anders mag er niet of nauwelijks olie uit lopen. gebeurt dit wel heb je een inwendige lekkage.
er zijn meerdere verhalen over het blijven staan van de Mercedes, maar persoonlijk denk ik dat als hij een week blijft staan zonder dat het lampje aangaat je een heel redelijk hpf systeem hebt.
ik heb lekkage die van mij blijft ook niet lang omhoog dus ik kan het je niet precies vertellen.