Hoi beste forum leden..
Sinds vandaag heb ik problemen met mijn automaatbak.
Bak nummer: 722.357
Automaat schakeld vloeiend, geen gebonk, geen slip tijdens overschakelen. Automaat olie is rood en op peil, heeft ook geen verbanden geur of dergelijke.
Mijn probleem is plotseling ontstaan btw.
Als mijn automaatbak in de laatste versnelling zit en ik druk mijn gaspedaal stevig in dan schiet mijn toerental omhoog en blijft die in een slip zitten totdat ik gas minder. HIJ SCHAKELD NIET TERUG TIJDENS DIT PROCES. Als ik gewoon rustig rijd tot maximaal 60% gas dan is er ook niks aan de hand. Het slippen gebeurt wanneer ik 70 tot 100% motor vermogen geef. Vooral als ik op lage toerental zit 1800 rpm en dan vol het gas intrap dan schiet mijn toerental omhoog. Het lijkt dan net of die terug schakeld maar hij blijft gewoon in de 4. Tijdens de slip heb ik bijna geen vermogen in mijn aandrijving.
In 3. Versnelling heb ik dit euvel ook heel licht gemerkt maar is bijna niet waarneembaar. In de 1 en 2 is er niks aan de hand. Mijn bak loopt vanaf de eerste versnelling btw. Turbo Diesel.
Ik ben van plan om morgen mijn automaatbak olie te verversen, nieuwe filter, megatronic uitbouwen en kompleet demonteren controleren en reinigen.
Graag suggesties over deze voorval.
Omdat versnelling 1 en 2 geen symptomen vertonen maar 3 heel lichtjes en 4 zwaar ben ik ook aan het overwegen of er iets mis is met mijn 2de remband b2.
Mijn voornemens zijn om niet intern aan de bak te sleutelen. Hoe die rem banden en dergelijke werken weet ik ook niet.