Nou medeBenzers,
Dit is toch wel wat hoor. Vanaf aanschaf liep mijn 500SEL slecht en op 7 cylinders. Mede daarom was hij ook zo goedkoop..
Na compressie gemeten te hebben (12 op alle cylinders..!) Bougies vervangen, kabels verdeler en rotor, liep hij eigenlijk nog kl... Na ik weet niet hoeveel topics te hebben gelezen, werd de diagnose steds helderder. Het moest een vacuüm dingetje zijn..
Vanmorgen de boel open gemaakt, en ja hoor... Niet 1 maar zowat alles qua vacuüm zat of los, of bijna los.... Ook gelijk de kleppendeksels eraf gehaald, nokkenassen bekeken, perfect in orde.
De deksels gelijk maar schoongemaakt met een heleboel remmenreiniger van de A.C.Tion en scotch brite. De deksels zweetten allebei op de uitlaatspruitstukken, het was dus een vette bende. Ook allemaal schoongemaakt. De deksels met silliconenkit weer gemonteerd. Hans houdt schone handen zaterdag met afstellen..
Alles weer in elkaar gezet, en gelijk het schakelmoment van de automaat een beetje bijgesteld. Had ik ook weer gelezen in een topic van Hans.
Toen het grote moment... Starten... Niet starten.... Fu..
De schakelaar van gas en benzine stond in het midden... Maar toen Vroemmmm!!
Perfect lopen, Helemaal leuk! Proefritje gemaakt natuurlijk, nou het lijkt wel een hele andere auto.. Niet meer trillen, niet meer stinken naar olie, alleen nog maar naar gas nu...
Ben benieuwd wat er gebeurd als Hans hem heeft afgesteld zaterdag.
Wat ik wel vreemd vindt is dat de nieuwe rotor nu al na iets van 600km Al ingebrand is?
Ook vindt ik de kleppen best tikken, vooral bij stationair.
Klopt het ook dat de ventilator zo hard meedraaid dat je hem boven de motor uithoort?
Ik hoor graag jullie meningen,
Grt. Walter