Ik heb een W126 300SE uit 1990 die destijds als nieuwe auto is omgebouwd naar LPG. De auto is destijds afgeleverd bij EMA Eindhoven en zou omgebouwd zijn in Zevenaar. Daar zou een bedrijf hebben gezeten dat LPG-installaties inbouwde in MB's met supervisie van MB Nederland zodat je de garantie behield. Ondertussen zou het bedrijf failliet zijn. Naam van dit bedrijf is me helaas onbekend. Het systeem zou van Vialle zijn, heb ik begrepen. Dit staat nergens op de verdamper o.i.d.
Sinds een paar weken heb ik een vervelend probleem met de auto.
Deze klep is kapot:
Fotos-0037.jpg
Deze regelt of de auto op Benzine of gas loopt en hoeveel brandstof de auto krijgt. Althans, dat verwacht ik. Het probleem is dat niemand deze klep kent. Het is geen origineel MB onderdeel, en bij Vialle kennen ze het ook niet. Je kunt de auto stationair afstellen bij een bepaalde buitentemperatuur en motortemperatuur, en dan loopt de auto super, maar zodra 1 van die factoren verandert loopt de auto voor geen meter. Hij draait dan amper 500 toeren en heeft de neiging af te slaan.
Ik heb een filmpje gemaakt om het wat duidelijker te maken, maar helaas is de kwaliteit daar van minder als ik verwacht had. Als ik nergens aan kom loopt hij dus heel rommelig en slaat hij bijna af, als ik de klep een klein beetje indruk loopt hij perfect. Het filmpje is gemaakt met de auto op benzine:
http://smg.photobucket.com/albums/v176/ ... o-0003.flv
Wie oh wie kan mij helpen? Wat doet deze klep nou exact? Waar komt ie vandaan? Wie kan het vervangen/repareren? Ik wil er gerust wat voor betalen, als het maar opgelost wordt, want er valt amper te rijden met de auto op deze manier.
Mijn dank is alvast groot!
Tim