De 500SEL, is al in een ander topic voorgesteld.
14 jaar in mijn bezit, komt hier uit de regio, dus hangt hier al 27 jaar rond. Is in 1997 uitgebreid gerestaureerd. Heeft op diverse oldtimershows gestaan.
De puristen zullen zien dat hij momenteel 15" kroonkurken heeft
De 500SE, de laatste aanwinst en momenteel nog onderhanden. Gekocht met defecte automaatbak en wat cosmetisch werk. Interieur is netjes en de auto heeft een aardig complete onderhoudsgeschiedenis. Wel jammer is dat hij in 2007 een 'verkoopdouche' heeft gehad. De voorschermen waren een combinatie van roest, plamuur en polyster. Gelukkig viel de rest mee. Nog wat laswerk aan de wielkast links en het antennegat. Vorige eigenaar heeft de bumper verklooid door er parkeersensoren in te boren, dus ook die wordt vervangen.
Ik wilde bewust een vroege 500 erbij hebben. De serie 1.1 van 1979-1981 heeft een aantal kenmerken die bij de latere versies zijn veranderd. Vermogen ligt hoger, de bak heeft andere schakeleigenschappen en de overbrengingsverhoudingen zijn anders. Vergeleken met de latere versies is de serie 1.1 een stuk feller (en minder zuinig).
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.