Het is alsvolgt:
In Amerika kreeg je korting op je verzekering als je teller maar tot 75 (80?) mph ging.
Je zag zelf Porsches die zo'n teller hadden
.
In de Benz hoort elke klok bij een achterbrug verhouding. Dus als die anders is is ook de klok anders. De SD's hebben 3,07 als achterbrug. Dat heeft geen andere uitvoering behalve de 300SE die in Frankrijk gelevert is. Maar dat is type 2. Overigens hebben de 380 en de 500 van type I, 2verschillende achteroverbreningen en dus ook 2 verschillende tellers.
Ik heb dus net als John al zei: een 125mph gezocht en lees de binnenste schaal af in km/u.
De km stand is wel in mijlen.
Toerentellers zijn natuurlijk ook anders. De diesels werken met een bdp sensor en de benzine werken met de ontstekingspuls (dus of een 6 cyl. of een 8 cyl.).
Verder hebben de diesels geen vacuummeter (econometer) behalve de mijne
. Ik rij nl. op PPO (puur plantaardige olie) en hiermee meet ik de onderdruk in tank, leiding naar voren en het voorfilter. Dit is belangrijk (vooral in de winter) omdat de olie dikker is dan diesel.
Hoop dat dit helpt.
Herman
300SD
250D
If it isn't b l o w n, it sucks.