door 500SEL » 15 maart 2011, 16:36
Hallo mannen,
Nu ik een goeie gasklep heb kunnen vinden heb ik alles weer terug kunnen inbouwen. Heb meteen alle vacuüm leidingen vernieuwd. Er zaten bij 3 injector hulzen barsten erin. Die meteen vernieuwd. Ook een nieuwe backfire plof klepje erin.
Gisteren auto proberen te starten. Motor draait wel maar wel helemaal niet aanslaan. Op het forum even geïnformeerd over de bougie kabel volgorde. en dat klopte ook. Auto vonkt rotor verdelerkap zijn goed.
Als ik hem probeer te starten ruil je benzine geur. Niet meteen, na de 2de poging ruik je het. En als je de olie vul dop eraf haald ruik je in de blok benzine die niet verbrand is. Dus hij gooit de blok vol met benzine.
Benzine pomp draait met de contact mee. Dus niet rechtstreeks aangesloten of wat.
Heb voor de zekerheid de krukas polie gedraaid en naar de 0stand gebracht. En mijn rotor wijst dan naar die kleine kerfje op de onstekinghuis van cil 1. En de kabels gaan ook met de goeie volgorde.
Waar moet ik nu verder gaan zoeken? De auto heb ik als laatst gereden en hier neer gezet. Gasklep was kapot maar hij deed het wel, op LPG. Benzine had ik de laatste dag niet geprobeerd. Maar daar voor startte hij ook op benzine.
Als je de inbus van de lmm indrukt om zeg de CO af te stellen. Moet hij dan beetje zwaar draaien en je de klep echt zien bewegen?
Of draait de inbus schroefje soepel en dat je de klep niet ziet bewegen?
Bij mij is het zo van dat mijn inbus schroefje echt losjes draait. Ik druk hem wel naar beneden dan en nog draait hij heel losjes. En je ziet de klep niet bewegen.
Maar als ik de auto probeer te starten dan gaat de klep automatisch een klein beetje omlaag.
Groetjes,
Abdullah
Bitte eine Bitt