Sinds kort een 380SE uit 1981 geadopteerd met wat kleine problemen. Ben tot nu toe enthousiast over deze auto .
De uitlaatbochten zijn redelijk door gerot (aan beide zijden) vlak bij de aansluiting op de midden demper. Ik ben nu de bochten aan het vervangen maar heb een vraag hoe ik de bocht aan de rechterkant verbind met de midden demper. (Er zijn twee bochten, geen katalysator).
Aansluiting rechter bocht op middendemper:
De rechter bocht schuift in de buis van de midden demper (zo'n 60 a 70 mm). Hieronder staan fotos van de bocht en aansluiting midden demper. Op de oude bocht zat een flens vastgelast. Echter het laswerk ziet er meer uit of het gedaan is om een lek te dichten dan om de flens vast te zetten. Deze flens was vast gebout met een flens op de buis van de midden demper. Er zat geen pakking tussen hoewel de vorm van de buis van de middendemper doet vermoeden dat er wel een pakking tussen zou moeten zitten.
Hoe zou dit gemonteerd horen te zitten?
w126-bocht-rechts.jpg
w126-midden-rechts.jpg
Aansluiting bocht op spruitstuk:
Aan beide zijden zat geen pakkingen tussen de bocht en het uitlaatspruitstuk. Horen daar geen pakkingen tussen?
Aansluiting linker bocht op middendemper:
Aan de linkerkant ziet het er allemaal vrij logisch uit. Flens op bocht en flens op buis midden demper. En ik heb er een passende pakkings ring bij.
Wie kan mij helpen?