Het is nu 24 nov 2024, 10:03
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door JohnPrins12 » 27 jun 2008, 19:36
Hallo mede Benz rijders,
wie kan mij iets vertellen over de vering van de W126 mijn 300SD staat aan de achterkant iets te laag naar mijn zin en als ik iets in de kofferbak heb liggen (en dat hoeft niet veel gewicht te zijn) dan hangt de auto iets te ver achterover als er niets aan boord is ook geen passagiers dan licht de auto ook net iets te laag.
nu mijn vraag?
wie kan mij even laten weten hoe hoog de achterkant van de auto moet staan misschien kan je even bij je eigen auto kijken en opmeten hoe hoog hij staat.
zijn er verschillende soorten schroefveren en wat kosten ze ongeveer en zijn de veren voor en achter uitwisselbaar.
kan ik ook een bijvoorbeeld een dikkere ring onder de veren leggen zodat de auto iets hoger komt te staan het zou maar een cm of drie hoeven dan is volgens mij de hoogte goed.
alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties
Gr. John Prins
Gr. John Prins
-
JohnPrins12
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1202
- Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
- Woonplaats: Numansdorp
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Frank117 » 27 jun 2008, 20:04
Dag John,
waarschijnlijk zijn je veren lam geworden door de auto te zwaar te laden in het verleden. Als er een trekhaak aanhangt (aangehangen heeft) weet je al meer.
Ik heb nog wel een setje goede originele veren liggen.
Indien interesse, graag een mailtje naar
frankvdberghe@telenet.be
Mvg.
Frank.
-
Frank117
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1031
- Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
- Woonplaats: Knokke, België
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Silberdistelgrün » 07 jul 2008, 19:41
De veren voor en achter zijn verschillend.
Je kunt idd dikkere rubber ringen monteren, maar ik weet niet in wat voor diktes die verkrijgbaar zijn.
Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
-
Silberdistelgrün
- Silver Boarder
-
- Berichten: 189
- Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
- Woonplaats: Drenthe
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door RedLelie » 28 okt 2008, 11:04
Dit heb ik op een Duits forum gelezen;
Voorveer rubbers Achterveer rubbers
1073210284-8m/m 1153252244-9,5m/m
1073210384-13m/m 1153252344-14m/m
1073210484-18m/m 1153252444-19m/m
1073210584-23m/m
Op de rubbers zouden stippen staan waardoor je kunt zien welke dikte het is, resp. van 1-4 stippen.
Groeten Jan
-
RedLelie
- Expert Boarder
-
- Berichten: 110
- Geregistreerd: 09 jul 2008, 20:01
- Woonplaats: Den Haag
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door wwwW126 » 28 okt 2008, 14:37
de dikte van de rubbers hebben geen invloed op de versleten veren. deze verschil. diktes
zijn om de diverse veerhoogten van diverse veren af te stellen.
mensen vergeten vaak, dat de veren van onze auto's ook 25 jaar oud zijn (of ouder!).
belast of niet; de veerspanning is meestal verminderd. John Prins ik zal je ook even
een PM sturen. groet, hank
-
wwwW126
- Silver Boarder
-
- Berichten: 224
- Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Japio » 01 jun 2009, 22:05
John, ik heb hulpveren gemonteerd bij Carsupport in Krimpen a/d IJssel. Werkt prima en is eenvoudig zelf te doen en ik was € 166,- incl BTW kwijt. Hij staat nu weer fris op zijn achterste benen. Dit is eenvoudiger dan nieuwe veren monteren. Als je daarmee toch bezig bent, zou ik meteeen de schokbrekers vervangen, het lijkt me leuk om het verschil eens te ervaren.
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door wwwW126 » 01 jun 2009, 22:23
dat kan, maar ik heb al diverse mensen gezien, die nadat ze die hulpveren hadden gemonteerd, toch nog zware veren nodig hadden, die wagens hingen nog door! (= geld weggooien en bovendien duurder dan nieuwe versterkte veren ook nog)
nogmaals: je oude veren zijn al 25 jaar oud....en standaard, dus je hebt al slappere veren. hulpveren zijn meer geschikt voor nieuwe auto's die zo nu en dan met caravan rijden.
-
wwwW126
- Silver Boarder
-
- Berichten: 224
- Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Sterretje1968 » 01 jun 2009, 23:02
Heb zelf destijds bij mijn 280SE ook hulpveren van MAD laten plaatsen.
Heb er zelf goede ervaringen mee maar misschien komt dat omdat ik een ietsjes kleinere LPG tank had en dus minder doorhing.
Hulpveer_links.jpg
Hulpveer links
Hulpveer_linksachter.jpg
Hulpveer links
Hulpveer_rechts.jpg
Hulpveer rechts
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groetjes, Rene.
-
Sterretje1968
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 5203
- Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
door TweeMeterEllende » 18 jul 2009, 21:28
hallo mijn 126 met 90 liter gastank staat op 69 cm gemeten vanaf de grond tot hoogste punt wielkast.
het was 62 cm met de orginele veren
de veren kun je kopen op Marktplaats eventueel met schokbrekers org. bilstein
-
TweeMeterEllende
-
door DrJos » 29 aug 2009, 20:45
btw. De achter veren zijn te vervangen zonder veerspanner.
Wel de remklauw en steekas losgooien, arm omlaag drukken en de veer er uitnemen.
Ad
-
DrJos
- Silver Boarder
-
- Berichten: 258
- Geregistreerd: 09 nov 2008, 11:47
- Woonplaats: Prov. Noord-Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door wwwW126 » 07 sep 2009, 10:35
...vergeet je niks dan? diff.los? als het zo makkelijk ging, snap ik niet, waarom
ze het dan bij Mercedes met een spanner doen
...toch?
-
wwwW126
- Silver Boarder
-
- Berichten: 224
- Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door DrJos » 07 sep 2009, 11:26
Hoezo diff. los??
Hoe heb jij het gedaan dan??
-
DrJos
- Silver Boarder
-
- Berichten: 258
- Geregistreerd: 09 nov 2008, 11:47
- Woonplaats: Prov. Noord-Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door wwwW126 » 08 sep 2009, 11:46
ik deed het met een schotelspanner, zoals in het handboek staat. ik heb wel gelezen over mensen die de het zonder deden. maar die haalden dus het hele differentieel los enz.
-
wwwW126
- Silver Boarder
-
- Berichten: 224
- Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten