Zelf al een poosje aan het experimenteren en een drukstang gemaakt. Het heeft amper effect.
De kans is groot dat in hedendaagse apparatuur al rekening gehouden word met de tolerantieverschillen.
Fouten in de uitlijning komen mijns inziens voornamelijk door het niet de tijd nemen om alle stappen te doorlopen en de complexiteit van de ophanging.
1e is de wielophaning spelingsvrij en in goede staat, ook de achterste draagarmen?
2e Zijn alle stelmogelijheden gangbaar?
3e Worden de wielen uitgeslingerd? Na 25 jaar zijn veel velgen niet zo recht meer.
Probleem is dat bij het stellen van de Camber, ook de Caster en sporing vergaan. De Caster kost tijd, omdat dit een afgeleide hoek is. Je meet dit over 20gr in en 20gr uitslag. Dusss na elke verstelling een keer in en uit draaien, controleren en weer stellen.
De 126 en 123 en misschien ook andere MB modellen hebben op de stuurkogel bevestiging 2 centerpunten waar een Caster meettool gezet kan worden. hier is de Caster direct af te lezen zonder de wielen 20gr in en uit te draaien.
Moraal van het verhaal, zoek een uitlijner die er de tijd voor neemt. Voor 40€ heb je bij problemen niet genoeg. (garage tarief is doorgaans 60 tot 100€ per uur).
Kijk dat de uitlijner nog verstand heeft van uitlijnen en niet alleen naar de groene balkjes op het schrem kijkt
SecUitlijnDrukstang.jpg
10.5 graden is ruim 2 graden te veel en een gevolg van de verlaging.
SecUitlijnCasterTool.jpg
SecUiltlijn.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.