Beste mede Forumers,
Heb sinds paar dagen weer probleem met stotteren/haperen tijdens het weg rijden, en een hik tijdens het stil staan ( D geremd voor stoplicht).
stotteren haperen is zo wel op bezine als op gas.. maar gas ff apart zetten (moet nog afsteld worden).
op benzine stottert ie ook, zit een soort hik in de motor.
dingen dat onlangs (3-4maanden ofzo oud max) vervangen zijn:
bougies
bougiekabels
verdelerkap en rotor
alle 8 benzine injector rubbers/Hulzen. O ringen natuurlijk ook.
als ik nu met remreiniger op de injectoren spuit, gebeurt er niets met stationair lopen. dus die zijn nie meer lek.
raare aan dat stotteren/haperen is dat het af en toe gebeurt, eergister had ik het probleem, gister weer niet(niet zo erg teminste) vandaag wel weer....
heb geen idee waar ik verder moet zoeken, kan de auto zo ook moeilijk rijden.
hij stottert echt bij het weg rijden, en als ik voor een stoplicht sta, dan voel ik de hele auto schudden, hikken enz.
enige idee wat het kan zijn ? heb wel gemerkt dat ik de ene keer wat hoge stationair draai (850-900 ofzo in D geremd), en de andere keer weer normaal (700-750 in D geremd)
ook om even er bij te melden dat men thermostaat (temperatuur sensor) niet helemaal ok is, ik zie dat hij meestal schommelt, dus die werkt niet 100%.
ene keer staat ie op 80/90 geraden en dan gaat ie behoorlijk schommelen.. de andere keer blijft ie de hele tijd schommelen
weet ook nie waar de sensor ofzo zit, om eventueel schoon te maken of te controleren of dergelijk.
dus ik noem het maar op.
enige suggesties ?
MVG