[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vocht onder rubber achter ruit : Carrosserie & Exterieur - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:05

vocht onder rubber achter ruit

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Re: vocht onder rubber achter ruit

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 okt 2013, 20:38

Stom hé dat dit probleem uitsluitend bij de achteruit voorkomt en nooit bij de voorruit, toch zijn alle rubbers van dezelfde kwaliteit en waarschijnlijk ook van dezelfde leeftijd :dry: :dry:
Peter 500SEC

Berichtdoor Bram Jansen » 03 okt 2013, 20:43

Ja, en wat ik nog gekker vind is dat het rubber bij mij overal tateloos aansluit en er zelfs vocht onder komt als het niet eens regent, gewoon de condens die je in deze tijd van het jaar hebt is al voldoende.

Lex
Bram Jansen

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 okt 2013, 20:50

Ik hoop dat het het bij mij onder de rubbers er net zo bij staat als eromheen, er is namelijk (tot nu toe) niets verkeerds te zien
Peter 500SEC

Berichtdoor Bram Jansen » 03 okt 2013, 20:55

Bij mij ook niet, maar er kwam een beetje water onder vandaan bij droog weer. Dat viel me op.

Lex
Bram Jansen

Berichtdoor SelmerSuperaction » 03 okt 2013, 23:16

Hey Lex,

Jammer dat het doorgerot is, maar ti's wel te repareren. Je hebt gelijk wat je garage betreft. Als je de ruimte en het geld hebt om het groter te maken...altijd doen !! Daar heb je alleen maar gemak van. Ga je het zelf lassen of laat je het doen ?

Gr.. Jan
SelmerSuperaction

Berichtdoor Bram Jansen » 03 okt 2013, 23:21

Dag Jan,

Het is nog niet gezegd dat het is door gerot, daar reken ik eerlijk gezegd niet op maar het kan tegen vallen.
Als de garage klaar is, en de auto binnen staat, dan haal ik die ruit eruit en gaan we het meemaken.
Lex
Bram Jansen

Berichtdoor Vlim » 04 okt 2013, 00:10

Peter, de voorruit is gekit, dus daar heb je veel minder problemen mee. Het hele ontwerp van de W126 is erop gericht om het water vanaf de voorruit naar boven te leiden, over het dak en dan via de achterruit en achterklep naar beneden, via de afvoergootjes boven de achterlichten weg. Dit principe zorgt ervoor (met die zijspoilers op de A-zuilen) dat de zijkant en zijramen niet vervuilen bij rijden in zware regen.

De achterruit krijgt dus al het water te verduren wat over de auto heen wordt geleid. Het zelfde geldt voor het kofferbakrubber en de afdichtrubbers van de achterlichten. Dat is één van de redenen dat de kofferbak van een W126 vaak vochtig is.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur