[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Volgorde bougieskabels op kap en blok : How-to

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 01:48

Volgorde bougieskabels op kap en blok

Klusje te doen? Kijk hier hoe het moet.
Dit is dus NIET de plek om vragen te stellen!!!

Moderator: Neerven

Volgorde bougieskabels op kap en blok

Berichtdoor GuusT » 05 jul 2011, 11:37

Al een aantal gelezen dat mensen probleem hebben met het juist aansluiten en opzetten van bougiekabels.

Demonteer kap en alle kabels , rotor en plastic beschermplaatje weg en zoek dan OP het aluminium verdelerhuis naar een kerf of uitsparing , daar zit cilinder één aangesloten.[foto 2]

Op de Bosch kap staan vaak nummers of zoals hier op foto 2 een streep die weer wijst naar cilinder 1.[foto 2]

Als je de kerf hebt gevonden zet je het plastic,rotor en kap weer terug en weet je precies waar je moet beginnen.
Boven die kerf moet je de kabel van cilinder 1 zetten , volgens de volgorde die op je kleppendeksel staat [foto 1 ] Motor draait met de klok mee. zet je de rest van de kabels.


Volgens die volgorde sluit je dus de kabels één voor één op de kap naar de desbetreffende bougie , echt goed kijken en kabel voor kabel afwerken, beide kanten op z'n plek dan pas de volgende kabel.

Let op met montage van de verdelerkap , die kan maar op één manier vast gezet worden.
In de kap zit een palletje,pikkie [ foto 4 ] of hoe je het ook wilt noemen en die valt precies in de uitsparing van je verdelerhuis [foto 5]


Guust
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar How-to

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten