[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Vreemd geluid MB 280SE aut. bij 1000-1500t/m : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 apr 2024, 22:52

Vreemd geluid MB 280SE aut. bij 1000-1500t/m

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vreemd geluid MB 280SE aut. bij 1000-1500t/m

Berichtdoor European » 01 nov 2010, 19:01

Ik heb een MB W126 gekocht en hier van de week mee proefgereden en perfect, geen geluiden etc..
Vandaag opgehaald en onderweg manifesteerde zich een probleem.
Bij een rotonde waar ik zachtje naar rechts afbuigde hoorde ik een koffiemolen geluid bij ongeveer 1200t/m
Thuis aangekomen merkte ik dat bij het rustig rijden een raar geluid van onderuit het motorblok komt.
Even wat kenmerken:

Raar geluid bij tussen 1000 - 1500 t/m in D
Ook staitonair dit geluid in de N en P
Bij het overschakelen naar de D (300 t/m lager) dus bij 700t/m geluid weg.
Het geluid is ook weg als ik links een bocht draai, bij het naar rechts draaien kwam het geluid weer terug,
dit alles in D bij 1000-1500 t/m
Het maakt ook uit of ik over hobbels rij, dit verzwakt of versterkt het geluid, zowel in de D en uit laten lopen in N
Bij het opschakelen na de 1500 t/m is het geluid ook weg, bak schakeld rustig en goed.
Bij station draaien van de motor geeft sturen naar link of rechts geen geen veranderingen
Dus geluid stationair 1000t/m
Bij een bocht naar rechts, naar link een bocht draaien geluid weg.(in D bij 1000-1500 t/m)
Bij stilstand in N geluid en bij het inschakelen naar de D geluid weg
Hobbels in de weg is van invloed bij zacht rijden in D en uitlopen in N.
Wie kent deze storing, zou het een soort resonatie kunnen zijn.
Geluid komt niet uit het motorblok maar onder tussen de bak en motor,in ieder geval daar komt ongeveer het
geluid vandaan.
Ik lees het graag.
Mvrgr,
Peter
W126SE automaat 1985 alstralsilber| Niet alle sterren hangen in de lucht
Avatar gebruiker
European
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 15 okt 2010, 23:13
Woonplaats: Assen
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vreemd geluid MB 280SE aut. bij 1000-1500t/m

Berichtdoor gpickup » 01 nov 2010, 20:19

Ik denk je motorrubbers

Mark
Avatar gebruiker
gpickup
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 17 okt 2009, 08:00
Woonplaats: Leidschendam
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vreemd geluid MB 280SE aut. bij 1000-1500t/m

Berichtdoor European » 01 nov 2010, 20:25

Hallo Mark,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Wat ik me afvraag waar dan dat koffiemolen geluid vandaan komt, tordeert er iets of
en kan het op korte termijn kwaad.
Groeten,
Peter
W126SE automaat 1985 alstralsilber| Niet alle sterren hangen in de lucht
Avatar gebruiker
European
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 15 okt 2010, 23:13
Woonplaats: Assen
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vreemd geluid MB 280SE aut. bij 1000-1500t/m

Berichtdoor dnDiel » 03 nov 2010, 22:26

Hallo Peter,

Komt je uitlaat misschien ergens tegen de carrosserie aan?
Kun je testen door er onder te gaan liggen en ermee te schudden.

Grtz.
Always look on the bright side of life........
Avatar gebruiker
dnDiel
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 24 jan 2010, 23:15
Woonplaats: Gem. Peel en Maas
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten