Het blijft voor mij een beetje lastig om zelf te bepalen wanneer de verdeler en rotor aan vervanging toe zijn. Ik rijd op LPG en wil een backfire graag voor zijn. Natuurlijk heb ik de zoekfunctie al geraadpleegd en veel antwoorden gevonden. De een zegt vervangen na 40dkm, de ander na 20dkm en weer een ander zegt preventief elk jaar. Ook heb ik gelezen dat dit erg afhangt hoe de technische conditie van de auto is, welke bougie`s er gebruikt worden etc. etc.
Dus zelf in de gaten houden lijkt mij dan de beste optie. Maar nu weet ik niet hoe een versleten verdelerkap en rotor er uit zien. Er wordt veel gesproken over inbranden, maar wat is dan acceptabel?
Daarom heb ik wat foto's gemaakt van mijn eigen verdelerkap + rotor om er achter te komen of dit nog goed, matig of slecht is. Ik kan natuurlijk naar een garage gaan, maar ik las tussen de topics door dat ik niet de enige ben die het lastig vind om te bepalen wat nog goed is, of wat te ver is heen is.
Frank