[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Waterpomp vervangen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 13:50

Waterpomp vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Waterpomp vervangen

Berichtdoor Goldwing » 12 jun 2010, 10:11

Hallo allemaal, ik wil de waterpomp vervangen van mijn 280SE van 1984, ik heb hier het een en ander gelezen hierover, ik begrijp dat het vliegwiel eraf moet en dat de bout op de poelie een probleem is, verder wil ik graag weten of het verwijderen ervan het tijdstip van de motor beinvloed? graag wat meningen etc.
Als er iemand foto's heeft hiervan graag.


vr Gr. Goldwing
Avatar gebruiker
Goldwing
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 05 jun 2010, 08:01
Woonplaats: Kerkrade
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Waterpomp vervangen

Berichtdoor Coco » 14 jun 2010, 01:22

Het vliegwiel zit op een spiebaan van de krukas dus het onstekingstijdpunt kan niet veranderen.
Avatar gebruiker
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 09 maart 2009, 17:25
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: Waterpomp vervangen

Berichtdoor Starmaker » 14 jun 2010, 20:01

Even een tip. Zet je vliegwiel op het BDP van de eerste cilinder. Dat doe je door hem o het rechthoekje met het streepje erdoor te zetten voordat je je rotor eraf haalt. Dan staat je rotor als het goed is op de streep van de ontstekingskap, dus op het puntje van de eerste bougie. Je kan dan zonder schade de rotor verwijderen, want je zal ongetwijfelt je vliegwiel verdraaien met het loshalen van de M18 moer. Sleutelwijdte 27. Deze zit namelijk vast met 400Nm! Dat is dus vrij vast. Blokkeer het vliegwiel met een hamersteel in de inham en tussen de waterpomp.
Ik weet niet of de waterpomp kapot is maar het vervangen van de mech. seal helpt ook. Zit achter de waaier.....
succes marten
Avatar gebruiker
Starmaker
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 jun 2008, 20:10
Woonplaats: Hardegarijp
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee


Re: Waterpomp vervangen

Berichtdoor Goldwing » 14 jun 2010, 22:36

Bedankt voor de reacties, ik heb het balanswiel gedemonteerd, 6 x m8 inbus los en het balanswiel was eraf en kon ik aan de waterpomp.
Morgen alles weer opbouwen en als goed is weer de straat op met mijn ster.
Avatar gebruiker
Goldwing
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 05 jun 2010, 08:01
Woonplaats: Kerkrade
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron