Hallo.
Bij deze wil ik mIj even bij jullie voorstellen.
Mei 2011 heb ik in Frankrijk (St. Herblain) een 280SEL bouwjaar 1982/09 gekocht.
Had hem op internet gevonden en na intensief contact met de verkoper de stoute schoenen aangetrokken en met mijn vrouwtje per TGV via Parijs naar St. Herblain gereisd. Daar aangekomen bleek dat de verkoper niet gelogen had. De SEL was in goede staat, reed super, LPG reeds ingebouwd en in de "carte gris" genoteerd (belangrijk voor RDW). Nog €150 van de prijs afgehandeld omdat er twee sterretjes in de voorruit zaten.
Na mc. Donalds in de SEL gestapt en 800 km naar huis gereden op het Franse kenteken.
Via mijn verzekering had ik hem op chassisnummer verzekerd. Zo kun je rijden, behalve in Nederland.
Aangezien ik twee honderd meter van de Duitse grens woon was dat geen probleem.
Tot Parijs ging alles goed, maar na de eerste tankstop startte hij niet meer ....
Na tien minuten (met het zweet in de handen) wachten en proberen te starten deed hij het weer ...
Weet tot op heden niet wat het geweest is!
Tijdens de veRdere rit maakte hij steeds meer lawaai, maar bleef super rijden.
Thuis aangekomen zonder verdere problemen, bleek de volgende dag dat het lawaai afkomstig was van een gat in de einddemper van 3x4 cm.
Hierop een plaatje gelast en naar de RDW, hopen op plaats.
Was om 12 uur aan de beurt en zonder enig probleem ingevoerd en APK.
Na twee weken kenteken ontvangen (in de tussentijd met Franse platen gereden).
Km. Stand bij aankoop:165000 (met boekjes)
Km. Stand nu: 183500
Wat is eraan gerepareerd: 3 keer olie & filters vervangen.
Winterbanden met velgen gekocht via eBay.
Na backfire (bij min 15) stuwschijf lmw vervangen, gasmengstuk vervangen,
Co af laten stellen. Vandaag opnieuw laten uitlijnen nadat bleek dat Lv de winterband
Binnen meer afgesleten was dan buiten.
Het is mijn eerste oldtimer maar ik moet toegeven dat ik nog nooit een auto heb gehad die zo lekker rijdt!!!