[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wielen hangen naar binnen bovenaan. : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:41

Wielen hangen naar binnen bovenaan.

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Wielen hangen naar binnen bovenaan.

Berichtdoor Wiljan vd Brink » 21 jul 2012, 19:04

Hallo,

Ik heb vandaag eens gekeken naar de stand van mijn wielen, deze hangen een beetje naar binnen aan de bovenzijde.
De achterwielen iets meer als voor, maar hier ligt ook een LPG tank in.

Nu las ik dat als ik achter versterkte veren plaats dat de stand van de wielen verticaler wordt.
De wagen heeft niveauregeling achter, voor niet. Passen die veren hier gewoon onder.
Zojah, welke types moet ik hebben incl. rubbers ?

Voor wilde ik graag originele veren hebben, zitten nu bij nader inziens verlagingsveren op.

Nu liggen mijn huidige veren bovenaan in rubbers, maar onder in de schalen liggen geen rubbers.
Hoor dit zo, of hoort hier ook een rubber tussen.

Hoor het wel...
Bedankt.
Wiljan vd Brink

Re: Wielen hangen naar binnen bovenaan.

Berichtdoor Vlieger » 21 jul 2012, 19:23

Als je niveauregeling goed is ingesteld en goed werkt, staat de wagen achter op de juiste hoogte.
Tenzij er met de veren geknoeid is.
Dan eerst de juiste veren monteren en de niveauregeling goed instellen.
Als de niveauregeling in orde is, heb je geen verzwaarde achterveren nodig, maar het mag wel.

Als de voorveren verlaagd zijn, hangen de wielen aan de bovenzijde naar binnen, dat is een logisch gevolg.
De veerrubbers horen alleen aan de bovenzijde te zitten.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur