En forumlid mag zich bij deze aanmelden..........
Ga morgen lekker aan CO draaien, wie weet
Moderator: Benz-man

Gaatje gevonden...........ElGriffo schreef:Wat ook nog een puntje isis het relais wat in de zekeringkast zit waar het huis van los zit
![]()
Co schroef op benzine is een lange inbus 3 ? Wat je door het gat in het luchtilterhuis steekt
Draai hele kleine graadjes... 10graden per keer . Indraaien zou rijker moeten zijn.
Ik bedoel eigenlijk een forumlid in de buurt die even kan kijken

Dat is toch echt een inbus schroef.Buurman schreef:Gaatje gevonden...........![]()
Maar zie er alleen veertje inzitten, schroefdraad aan de binnenkant maar geen schroef o.i.d.

Op bezine zover ik weet ook.reteiPloP schreef:Goede dag, Ik heb het zelfde probleem wel eens op dit moment, maar op benzine slaat hij bij mij niet af. Volgens de gasboer moest de verdamper afgesteld worden. Blijft hij bij jou op benzine ook gewoon lopen dan even de verdamper laten afstellen.

De stationair stelschroef (10 in de tekening), het waspotje (96) en de gasklep (heeft geen nummer in de tekening, maar is de klep die tussen nummers 96 en 99 te zien is) vormen drie luchtkanalen parallel aan elkaar, tussen de luchtmassameter en het inlaatspruitstuk.Buurman schreef:... wist niet dat stationairschroef invloed had op LPG stationair ...
Dat was ook het enige waar wat aan veranderd was m.b.t. instellingen, op kleppen stellen na dan.ElGriffo schreef:Wat natuurlijk wel een gevolg kan hebben dat de verbranding door het kleppenstellen
veranderd in (ga ik vanuit) positieve zin. Houd in dat na het stellen de auto na een gedegen proefrit
op afstelling gecontroleerd dient te worden ?
Van Douwe al begrepen dat hij gevoelig is voor het CO
Mooi lesje weer, hier leren we wat van.Leeflang schreef:..................Buurman schreef:... wist niet dat stationairschroef invloed had op LPG stationair ...
De CO stelschroef (die inbusschroef) heeft geen invloed bij gebruik van LPG.

het los liggen de relais in de zekeringkast is het omschakel relais tussen LPG en benzineElGriffo schreef:Of hij moet stiekem op 2 brandstoffen lopen ..........
Een relais (weet niet eens of het het brandstofrelais is ? ) was/is al twijfelachtig