Hallo allen,
Mijn 380 S (1981) is jaren lang niet meer actief gebruikt, en alleen af en toe van zijn standplaats verzet.
Recentelijk liep de motor dus onregelmatig, en schudde.
Bij de laatste poging vorige week sloeg hij niet meer aan, ondanks dat er een splinternieuwe accu in zit; tijdens het starten was er af en toe een kuchje te horen , maar verder niets.
Volgende gecontroleerd: krijgt benzine, pomp draait naar behoren een paar seconden als je de sleutel om draait.
Relais verwijderd en contact overbrugd, krijgt constant benzine druk. Leiding los gemaakt om dit te controleren.
Geeft een prima vonk op de bougiekabel.
Bougies verwijderd, en zoals verwacht waren deze zwart en nat, maar goed van vorm, dus zowel de centrale elektrode als de verstelbare zijn niet versleten of ingebrand.
Bosch bougies.
Elektrode opening staat nu op 0,8 mm
Na gebruik van de zoek functie hier vind ik verschillende waardes hiervoor nl. 0,6 en 0,8mm, waarbij (kennelijk/waarschijnlijk) de 0,6 waarde geldt voor LPG, maar de wagen rijdt op benzine.
Na deze lange inleiding: wat is de correcte electrode afstand van de bougies voor een benzine wagen; helaas kan ik dit simpele gegeven niet vinden in mijn werkplaats handboek
De bougies zijn allemaal grondig schoongemaakt, en klaar voor de afstelling en montage. Rotor en verdelerkap zijn goed, evenals de siliconen bougiekabels
Dank voor de juiste info
Cor