[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
420SE transmissie modulatordruk te laag : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 18:00

420SE transmissie modulatordruk te laag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

420SE transmissie modulatordruk te laag

Berichtdoor TimD » 30 sep 2017, 20:22

Beste forumleden,

Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat mijn 420SE wat ruwer schakelde.
Overgangen waren zeer duidelijk te voelen.
Ik had wat zitten internetten, en onder invloed van de filmpjes van Kent Bergsma heb ik besloten de vacuummodulator de vervangen.

Versnellingsbak: 722.355
Modulator: A1262709079 , dus de rode (adh van EPC)

De drukstift in de oude modulator(oud type) was gebroken.
De nieuwe gemonteerd, en vervolgens een drukmeter aangesloten op de 'testuitgang', het boutje rechts langs de modulator.
Ik heb de motor gestart (ATF was nog warm), en in P de druk afgelezen. Deze was gewoon 0...
Vervolgens ben ik aan de modulator beginnen draaien, uiteraard naar rechts. Wanneer ik helemaal op het einde ben, lees ik 2bar af? Dit zou 4 moeten zijn? :think:
Wanneer ik gas geef, schiet de meter kortstondig naar 4bar...
Vacuumslangetje zuigt.

Heeft iemand een idee waarom dit zo zou zijn?
Zie ik iets over het hoofd?
Stiekem hoop ik dat er iets met mijn meter scheelt (is van chinese kwaliteit :mrgreen: )
TimD
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 29 feb 2016, 14:14
Woonplaats: België
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 420SE transmissie modulatordruk te laag

Berichtdoor TimD » 01 okt 2017, 22:12

Inderdaad, zonder de vacuümslang heb ik 6 bar kunnen aflezen.
Door linksom te draaien heb ik de druk terug kunnen brengen naar een constante 4bar.
Bedankt voor de hulp! :handgestures-thumbupright:
TimD
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 29 feb 2016, 14:14
Woonplaats: België
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten