[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Advies i.v.m. LPG inbouw : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 16:46

Advies i.v.m. LPG inbouw

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Advies i.v.m. LPG inbouw

Berichtdoor Reen1974 » 28 dec 2011, 23:29

Vandaag een ritje gemaakt met een 500SEL uit 1984, ongeveer 190.000km op de teller en geen LPG. Auto reed op benzine lekker en ik heb eigenlijk geen schokken of gekke dingen gehoord of gevoeld,

Wat zijn jullie ervaringen met het laten inbouwen van het LPG?
Prijzen varieren van 1000 tot 1800 euro, Sommige "zeggen" dat ze alle rubbers van het inlaattraject, bougie's en kabels en zelf hele ontstekingsmodules vervangen. Andere zeggen dat het vaak fout gaat door het plaatsen van een te dunne gasleiding onder de auto. Andere zeggen nieuwe bougie's en kabels doormeten en benzine injectorrubbers vervangen en klaar.

Ik vind het nogal verwarrend allemaal.
Als ik deze auto echt wil rijden is rijden op benzine voor mij eigenlijk geen optie (tussen de 15000 en 20000 km per jaar ongeveer). Maar ik wil eigenlijk weten welke inbouwer nou echt het systeem inbouwd zoals dat werkt op deze auto. Moeilijk punt om op een forum zoals dit een opjectief antwoord te filteren maar toch stel ik deze vraag dan maar.

Tevens zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de verschillende tankvormen. Is een cylindrische tank van 100liter het fijnste of kan het ook wat kleiner en bevalt dat dan wel? Bij een ringtank ben ik m'n reservewiel kwijt en daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten.

groeten Richard.
Reen1974

Re: Advies i.v.m. LPG inbouw

Berichtdoor Peter1961 » 28 dec 2011, 23:48

hallo Richard,

Als je eens een avondje in dit forum gaat zitten lezen (LPG specifiek) dan wordt je al heel wat wijzer.
Als ik LPG in zou willen laten bouwen zou het zonder meer een injectie systeem worden wat de kans op de gevreesde backfire zeer klein maakt.

Maarrrr ook al zou je dit doen dan nog geld dat je ontstekings systeem op en top in orde moet zijn en onderhouden worden en er geen vacuĆ¼m lekken zijn. Alleen als je bereid bent om te zorgen dat je daar steeds weer genoeg in investeerd zul je nagenoeg probleemloos kunnen rijden op LPG, ook met een conventionele gasinbouw. Een bougiekabel die doorslaat op benzine geeft alleen maar een onregelmatigheid en bij LPG is het misschien al genoeg om erger te doen ontstaan.
Het luistert nu eenmaal wat secuurder en daar moet je op inspelen.
Er zitten genoeg LPG experts hier op het forum die al het nodige hebben moeten oplossen, maar het is zeker goed mogelijk om op LPG te rijden dat is ook al genoeg bewezen denk ik .
Suc6 bij je afwegingen en lees ze ;)
Groet Peter
Groet peter
Peter1961
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Advies i.v.m. LPG inbouw

Berichtdoor Douwe » 01 feb 2012, 19:52

zoals wat peter al omschrijft dat zijn wel de aandachts punten
en wat beterft welke soort en merk instalatie
voor de ouderwetse kies ik voor OMVL
en wat beterft de tank de ring tanken zijn mij te klein
ik heb nu een 90 liter tanken kan dan zon 75 liter tanken en sta om de 350 km bij het tankstation
dus je kan dan wel na gaan dat als je een ring tank neemt je dus een nog kleinere tank hebt en dus nog vaker aan de kant staat te tanken
rintank is max rond de 70 liter en je zal dan maar ongeveer 55 liter kunnen tanken 80%
dus dan sta je om de 55 X5=275 kilometer bij het tankstation
maar voor extra kofferbak ruimte oplossing moet je even bij mij in de showroom kijken
http://www.w126club.nl/viewtopic.php?f=21&t=4065
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar LPG Specifiek