Vandaag een ritje gemaakt met een 500SEL uit 1984, ongeveer 190.000km op de teller en geen LPG. Auto reed op benzine lekker en ik heb eigenlijk geen schokken of gekke dingen gehoord of gevoeld,
Wat zijn jullie ervaringen met het laten inbouwen van het LPG?
Prijzen varieren van 1000 tot 1800 euro, Sommige "zeggen" dat ze alle rubbers van het inlaattraject, bougie's en kabels en zelf hele ontstekingsmodules vervangen. Andere zeggen dat het vaak fout gaat door het plaatsen van een te dunne gasleiding onder de auto. Andere zeggen nieuwe bougie's en kabels doormeten en benzine injectorrubbers vervangen en klaar.
Ik vind het nogal verwarrend allemaal.
Als ik deze auto echt wil rijden is rijden op benzine voor mij eigenlijk geen optie (tussen de 15000 en 20000 km per jaar ongeveer). Maar ik wil eigenlijk weten welke inbouwer nou echt het systeem inbouwd zoals dat werkt op deze auto. Moeilijk punt om op een forum zoals dit een opjectief antwoord te filteren maar toch stel ik deze vraag dan maar.
Tevens zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de verschillende tankvormen. Is een cylindrische tank van 100liter het fijnste of kan het ook wat kleiner en bevalt dat dan wel? Bij een ringtank ben ik m'n reservewiel kwijt en daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten.
groeten Richard.