Goed gesproken Douwe! Zorgen dat de basis op orde is. Bedankt voor je leidraad.
Ik ben alleen helemaaaaaaaal niet zo efficiënt bezig zoals jij beschrijft.
Maar ik lees heel veel hier. En tref ook veel hulp op dit forum, met name jij, Leeflang en 126. Super!
Ennuh.....ik heb 1e monteur personenautomobielen en APK keurmeester nog ergens onder in de kast liggen.
M'n laatste heroriëntatie APK was in 1990 ahum maar ergens moet er een klein beetje diagnostische kennis zijn blijven hangen
De basis is op orde voor wat betreft alle ontstekingsdelen. En het brandstofsysteem tot aan de motor is in orde.
De aardingen en zekeringen tips opgevolgd. Nu weer over mijn 2e (latere) constatering. De waterdamp. Net even (met geleende groene platen van een maat van me) naar het pompstation gereden. Even afgetankt. Koude start prima meteen lopen, maar op 5 poten. Na ca 1 a 2 minuten pakt de 6e cilinder mee. Loopt dan prima en rijd ook prima. Reageert goed op het gaspedaal.
Warme motor idem dito op 5 poten na ca 15 seconden pakt de 6e cilinder weer mee. Maar dampen!! de stoomboot van sinterklaas is er niks bij. Erger geworden. Maar niet die echte vette witte rook zoals je ziet bij een doorgepiepte koppakking. En het ruikt ook totaal niet (zoet) naar koelvloeistof. Dat brengt mij in verwarring. Toch denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat die koppakking lek is. Of die kop natuurlijk. Ik ga nu afpersen. kun jij of leeflang zeggen op welke druk max af te persen? O ja, ik zie een klein beetje slutch (overigens voor het eerst) op de binnenkant van de oliedop, ook een teken aan de wand....