Goedemiddag forum,
Na mijn aanmelding op dit forum in 2012 werd het even stil.
Dit kwam mede omdat ik 4 jaar probleemloos gereden heb met onze 300SE uit 1986
Wel heb ik uiteraard af en toe rond gekeken op het forum. Bij deze stel ik mij dus opnieuw voor, Eric Heere 52 jaar woonplaats Westzaan. In bezit van een 300SE 3 ltr en een Jeep grand cherokee 5.9 ltr.
Ik heb even een vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Onze 300SE heeft sinds kort het volgende verschijnsel.
De motor loopt eigenlijk perfect, maar af en toe in ene begint hij te horten en te stoten en slaat dan zelfs af.
Al 2 x met zweet in de handen langs de kant van de snelweg gestaan. Een volgend moment start je weer en loopt hij weer keurig netjes rond, trekt goed op en is er niks aan de hand. Als hij begint te horten en te stoten loopt hij vaak stationair gewoon nog netjes rond. Al het vermogen valt weg op zo'n moment.
De bougies en bougiekabels heb ik vervangen, het brandstoffilter en luchtfilter ook. Maar dat brandstoffilter had ik voor deze klachten al vervangen. Ik denk er dus over dit brandstoffilter nogmaals te vervangen. Maar ik lees dingen over het brandstofrelais wat wel eens voor problemen zorgt bij die auto's. Is er iemand die dit verschijnsel (af en toe wel en af en toe niet) bekend voorkomt en mij mogelijk een tip kan geven?
Ik hoor graag!
Groet Eric