Hallo allen, een oud berichtje, maar nog helemaal aktueel!
Ik heb de auto van Mark gekocht en aangezien ik ermee op vakantie wil is het nu ineens toch belangrijk dat de airco het doet, anders wordt ik door de familie gedwongen om met een Peugeot 208
(met werkende airco!, dat danweer wel...) te gaan.
De situatie is nog hetzelfde. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een handbediende airco, geen klimatronic.
Volgens mij gaat de aangehaalde informatie over een klimatronic??
Ik heb wel wat nieuwe info.
De airco werkt inderdaad wanneer ik 12V met een acculader op de kompressor aansluitingen zet. De lucht koelt dan van 20 graden naar 8 graden, super om eens mee te maken in een Benz!
In deze situatie schakelt ook de electrische ventilator bij na een tijdje, prima.
Maar verder doet hij het dus niet zonder 12V op de kompressor.
Het kleine rode driehoeklampje gaat wel aan als ik de knop met het ijskristal naar beneden zet.
Ik heb aan de blauw/grijze en zwart/witte kabel gemeten die op de druksensor achter de linker koplamp zitten, geen spanning. Wel 0 Ohm tussen de pinnetjes en dus voldoende druk in het systeem en drukschakelaar werkt, toch?
Zo ook bij de (vermeende??) temperatuurschakelaar onder het dashboard. Geen spanning op de Zwarte of Zwart/witte draad, wel 0 Ohm tussen de pinnetjes. Is dit de correcte temperatuurschakelaar? (zie foto's, rechts tegen de verwarmingsunit onder het dashboard bestuurderszijde).
Iemand nog tips of een goed el. schema van de handbediende Airco van 1982?
Alvast bedankt!
Math
Tempmessen.jpg
Tempgemessen.jpg
druksensor.jpg
druksensor 0Ohm.jpg
Temperaturschalter.jpg
schalter temperatur nullOhm.jpg
Aarde kompressorkabel 0Ohm.jpg