door 560snel » 18 sep 2011, 22:58
hpf systeem werkt onder hoge druk rond de 60-70 bar dus idd oppassen met de handjes
ik begrijp je klacht niet zo goed maar zal je proberen wat te helpen.
staat de auto laag of op van die noodlooprubbers? auto moet laag staan bij het testen!
om te beginnen :
als je de pomp wisselt moet je de drukslang van de pomp naar de vorraadtank loshalen( sleutel 14 dacht ik), in een flesje houden of zo en dan even goed dooor laten pompen dat er goed vloeistof uitkomt. dit om de pomp te ontluchten en eventuele schade te voorkomen.
als de pomp het doet sluit je dit weer aan. motor starten en dan moet je, als je de leiding vast houdt van de drukpomp het voelen dat hij doet een soort tikken voel je in de slang. hoe meer gas hoe harder hij tikt.
je kan eerst kijken of hij zo omhoog komt : schakelaar op het dashboard in de rijstand= ingedrukt en dan minimaal 45 seconden op 2500 toeren houden!
dit is voor een kompleet nieuw en goed werkend systeem, als na 45 seconden het lampje al uitgaat is het al goed bijv.
als je dit gaat doen zorg dat de motor een beetje warm is gedraaid.
als hij na een minuut of twee drie niks doet (2500 toeren) dus lampje uit of omhoog stoppen en verder zoeken.
jij zegt er komt geen olie uit de ontluchtings nippel, vind ik beetje raar misschien want volgens mij heeft serie 1 geen ontluchtingsnippel, dat is al een teken dat er geen olie bij de veerpoten komt.als je de goede nippel te pakken hebt
je moet even op de voorste regelaar de ( als je ervoor staat) rechtse bout in het midden slagje losdraaien met lopende motor dit is de retour leiding, waarschijnlijk komt hier onder hoge druk olie uit.
klein slagje maar niet helemaal los je ziet gelijk de olie eruit komen.
als dit niet het geval is draai je de onderste een slagje los en kijkt of hier olie uitkomt.
komt er olie uit de retourleiding( middelste rechtse bout) maar niet uit de aanvoer naar de veerpoten ( onderste bout), dan moet je hoogteregelaar demonteren.
als de hoogteregelaar los is zitten er twee bouten tegen over elkaar de een 12 mm zeskant en de andere kant 4 of 5 mm imbus deze draai je beide los en haal je uit elkaar, en dan maak je alles goed schoon even. let goed op dat je het ook zo monteerd zals je het uit elkaar gehaald hebt.
aan de kant van de zeskant zit een veer en een kogeltje en bij de imbus een asje.
daarna de boel monteren en weer als hierboven testen 2500 toeren 45 SEC minimaal
als er uit beide geen olie uit komt moet je het zoeken in de unit bij de voorraadtank:
er zit een loze bout zonder leiding in deze unit zeskant 12 mm deze even demonteren eruit halen en dan moet er een koperen zeefje zitten, soms is hij verloren en dan zit er niks, deze even goed schoonmaken met wasbenzine of remmenreiniger en goed laten drogen of schoonblazen met lucht. pas op met perslucht zeefje is niet meer leverbaar.
dan starten en weer kijken.
doet hij dan nog niks met de hand voelen op de unit bij de voorraadtank of je de overdruk ventiel in werking hoort gaan als je deze hoort klikken regelmatig en hij komt niet omhoog is waarschijnlijk hier iets mee aan de hand.
als je serie 1 hpf hebt zou je hier een heel eind moeten komen waarschijnlijk is hij na even goed gassen wel omhoog.
die olie lekkage is wel raar dat mag niet weglopen als hij stiltaat.zit alleen maar in het tankje
misschien tankje lek?
kijk maar of je er wat aan hebt hopelijk krijg je hem ermee aan de praat.
suc6