[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaat schakelt soms niet naar hoogste versnelling???? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 00:30

automaat schakelt soms niet naar hoogste versnelling????

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

automaat schakelt soms niet naar hoogste versnelling????

Berichtdoor Thokarsab » 09 nov 2010, 20:20

Beste forum leden!

Mijn 380SEC schakelt soms niet naar zijn laatste/ hoogste versnelling?

Wat kan dat zijn en hoe is het te verhelpen?

Groet,
Tom
Avatar gebruiker
Thokarsab
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 22 aug 2010, 13:45
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: automaat schakelt soms niet naar hoogste versnelling????

Berichtdoor Yenice » 09 nov 2010, 21:24

Ik heb een GEHOORD dat het aan het schakelaartje onder je gaspedaal kan liggen, even goed smeren en even inwerken.
Avatar gebruiker
Yenice
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 06 okt 2010, 21:00
Woonplaats: Kampen
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: automaat schakelt soms niet naar hoogste versnelling????

Berichtdoor Vlieger » 10 nov 2010, 11:13

Schakelaartje onde het gaspedaal is alleen om de automaat terug te laten schakelen asl er snel geaccelereerd moet worden.
Als je bak niet opschakelt naar 4, kan dat meerdere oorzaken hebben.
Het schakelen werkt op hydraulische energie die door de oliepomp wordt opgebouwd.
Is de olie vervuild en vooral het oliefilter, dan wordt er te weinig schakeldruk opgebouwd.
De eenvoudigste methode is daarom, olie (ook uit de koppelomvormer) en filter vervangen.
Als je daar toch mee bezig bent kan je gelijk de K2 piston vervangen.
Daarbij kan gelijk de moduleerdruk gecontroleerd worden, die op het motorvakuum werkt.
Deze druk is aan de buitenzijde van de bak af te stellen.
(Tom, ik zou hiervoor even bij de hobby werkplaats in Zutphen langs rijden.)

Verder zitten er in de automaat veel kleine oliekanaaltjes met heel kleine klepjes en regel-schuifjes.
Daarom is het absoluut noodzakelijk tijdens oliepeilen een niet pluizende doek te gebruiken, het beste is een stukje leren zeem.
Want de kleinste vervuiling in de bak kan tot (grote) schakelproblemen leiden!
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten