[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bodem behandelen met met Motip stone chip : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:36

Bodem behandelen met met Motip stone chip

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Bodem behandelen met met Motip stone chip

Berichtdoor Franzy.nl » 26 apr 2012, 11:03

Beste mensen,

Ik wil mijn bodem binnenkort behandelen met Motip stone chip om eventuele roest te voorkomen. Heeft iemand hier al ervaring mee en weet iemand ook hoeveel bussen je hiervoor nodig hebt? Ik kon namelijk niet zo snel op de site van motip vinden hoeveel vierkante meter je kan doen met een liter bus.

Groeten,
Frans
Franzy.nl

Re: Bodem behandelen met met Motip stone chip

Berichtdoor Bart80 » 26 apr 2012, 13:02

Hey Frans,

Ik heb het spul van Motip nooit gebruikt, maar wel een vergelijkbare variant van (Teroson Terotex 3000) Ik zou ervanuitgaan dat je voor de hele onderkant ongeveer 4 liter nodig hebt (afhankelijk ook weer van hoe dik je het opzet natuurlijk)

Succes ermee!
Bart80
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Berichtdoor Vlim » 26 apr 2012, 13:05

Goed spul, maar ik zou het alleen aanbrengen op de plaatsen waar het echt nodig is.

Ik gebruik het altijd om gerepareerde delen (kriksteunen, binnenschermrandjes, enz..) van een goede beschermlaag te voorzien. Als je het lekker dik opbrengt, krijgt het de structuur van de oorspronkelijke PVC-laag, waardoor de reparaties niet zo erg meer opvallen.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Franzy.nl » 28 apr 2012, 11:43

Super, bedankt!
Franzy.nl

Berichtdoor Happysurfer » 28 apr 2012, 11:50

Mike Sanders schijnt ook wereld spul te zijn

Ga er zelf tzt me auto mee behandelen je hebt wel een profesionele tectylspuit nodig en een ouwe frituurpan ha ha

Bijde heb ik dus komt goed succes met je project
Happysurfer
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Franzy.nl » 08 jun 2012, 16:51

Hele onderkant en wielkasten zijn behandeld met de stonechip. Ik heb hiervoor 5 liter nodig gehad. Ziet er erg goed uit!
Franzy.nl

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur